Kirjoittaja Aihe: 508 - Takapyörän laakerin vaihto  (Luettu 6665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #30 : 18.06.2022, 22:44:48 »
Eihän noissa ole kuin kolme vaihtoehtoa:
1.McPherson-etujousitus
2. 407-tyyppinen etujousitus (GT)
3. Hybridi

Kaikissa normimalleissa vaihtoehto 1.
Mainittakoon että mun v2015 Allure blueHDI:ssä (180) on myös 2-vaihtoehdon etujousitus. Vasta katsurin kanssa katsottiin kuinka rakennetta on parannettu alkuperäisestä 407-versiosta.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 567
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #31 : 19.06.2022, 10:49:30 »
Mainittakoon että mun v2015 Allure blueHDI:ssä (180) on myös 2-vaihtoehdon etujousitus. Vasta katsurin kanssa katsottiin kuinka rakennetta on parannettu alkuperäisestä 407-versiosta.
  Ei mitenkään 2006 mallin paksumpien raidetangon päiden ja grip-nivelen. Kyllä tuo takapyörän laakerin vaihto on vperan ja muidenkin ohjeilla helppo rasti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #32 : 19.06.2022, 11:02:40 »
Anteeksi JPL kun en ihan ole varma mitä tarkoitit, mutta jos kommentti oli että ”ei ole mitenkään parannettu 2006-mallin 407:n ratkaisusta, niin minun 2006 407:aan verrattuna on parannettu sen verran mitä myöhemmin 407:ssa parannettiin, eli siihen ikäänkuin olka-akselin tapin - mihin laakeri naputellaan kiinni - yläpuolelle on tullut kai se porras joka paremmin suojaa laakeria roiskuvalta vedeltä?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #33 : 19.06.2022, 11:30:09 »
Eroja on vs 407, mutta esim tämän 407-ketjun ohjeilla onnistuu, taitaa olla mallista riippuen samat osatkin:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=25743.30
Kolmossivulla kuvia. RXH:sta en tiedä poikkeaako.
Jarruosien irrotuksessa 508:ssa tarvitaan hylsyjen ja lenkki/kiintoavainten sijaan ensin kuusiokoloa, olikohan 7mm (vai 8), ja sit lopussa TX55 torxia. Kannattaa varmistaa eneen alotusta että nää löytyy, ettei tartte polkupyörällä lähteä hakemaan. Kuusiokolopultti on syvennöksessä.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2022, 12:00:42 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Larry

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #34 : 06.07.2022, 20:34:43 »
Terve,
Autodocin laakeri n.10mm matalampi, tähän asti homma sujuikin luonnikkaasti. Täytyy miettiä miten homma tästä jatkuu...


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 567
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #35 : 06.07.2022, 20:42:00 »
Harmi, mutta tekeville sattuu. Eteenpäin vaan ilman kenkutusta joko Motonetin tai Autoartikkelin kautta. Coupessa on erilainen napa, kun raideleveys on leveämpi, 407 ja 508 erot po. dokumentoitu varaosanumeroihin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 567
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #36 : 06.07.2022, 20:44:34 »
Pirauta Autoartikkeli Vantaa, sieltä saat kerralla oikeat hilut.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 378
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #37 : 06.07.2022, 21:21:38 »
Terve,
Autodocin laakeri n.10mm matalampi, tähän asti homma sujuikin luonnikkaasti. Täytyy miettiä miten homma tästä jatkuu...
estääkö toi 10mm asennuksen ja ajamisen?
405, 605, 406, 406, 607, 407

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 673
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #38 : 06.07.2022, 21:28:13 »
Terve,
Autodocin laakeri n.10mm matalampi, tähän asti homma sujuikin luonnikkaasti. Täytyy miettiä miten homma tästä jatkuu...

Paketissa lukee "Produced for Ridex Germany".............jäljet johtaa Kiinaan?

Larry

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #39 : 06.07.2022, 21:29:46 »
« Viimeksi muokattu: 06.07.2022, 21:33:37 kirjoittanut Larry »

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #40 : 06.07.2022, 22:33:42 »
Paketissa lukee "Produced for Ridex Germany".............jäljet johtaa Kiinaan?
Surkeinta Kiinan kuraa mitä ajatella saattaa, en laittaisi autooni vaikka ilmaiseksi saisi.

Lainaus
Where are the RIDEX car parts manufactured?
Our parts are manufactured in world-class factories in South-East Asia (China, South Korea, Taiwan, Malaysia), Turkey, and Italy.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2022, 22:55:03 kirjoittanut EFL605 »

perrye

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #41 : 07.07.2022, 07:51:43 »
Lyhyen selailun jälkeen tuo Ridex 654W0034 näyttäisi olevan malleihin jossa ETUAKSELISTO TYYPPIÄ VH10 JA ILMAN HYBRIDIÄ VETOJÄRJESTELMÄÄ eli varaosakoodi 3748 87

Ja ilmeisesti Larrylla ETUAKSELISTO MAC PHERSON -TYYPPINEN JA ILMAN HYBRIDIÄ VETOJÄRJESTELMÄÄ jonka laakerin varaosakoodi on 3748 A6
Siinä tosiaan tuntuu olevan saatavuusongelmia kun valikoima eri merkeistä vaikuttaa suppealta.
Käytössä: 508SW 2012 2.2 HDi DW12C, 207 2006 1.4 i 16v 90 KFU
Ex: 508 2011 2.0 HDi DW10CTED4, 407SW 2008 1.6 HDi DV6TED4, 406 2001 2.0 HDi 110 DW10ATED, 406 1996 1.8, 307 2001 1.4, 307 2003 1.6

Larry

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #42 : 11.07.2022, 21:40:22 »
Remppa ohi, Motonetista hain TRISCAN (21-2123) laakerit, ne asentuivat suosiolla.
10 mm matalampi estää ainakin jarrusatulan kiinnitysraudan asennuksen eli ei siis niitä missään tapauksessa jos huomaa että tuli vääränlaiset.

Uusin samalla myös molemmat jarrukilvet, ylimääräiseksi jäi 1 kpl käytetty jarrukilpi, sopii molemmille puolille. Sama kilpi käytössä myös 407 ja C5.
Jos jollain tarvetta niin yv. tms.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 567
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #43 : 11.07.2022, 21:51:12 »
Hyvä juttu. Kannattaa verrata osia ennen asennusta. Jarrukilpi rekistöroity.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 378
Vs: 508 - Takapyörän laakerin vaihto
« Vastaus #44 : 11.07.2022, 22:12:11 »
Hyvä ku sait kuntoon.
405, 605, 406, 406, 607, 407