Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)  (Luettu 7641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vehje

  • Vieras
Auto: 2011 508 SW 1,6 VTi 120 2Tronic Access (225 000 km).

Kyseinen yksilö hieman nykii liikkeelle lähdössä (varsinkin jos ei ole lämmittänyt konetta kunnolla), tuntuu kuin robotti ei tietäisi kuinka paljon kytkintä pitäisi luistattaa?

Onko näihin vaihdeltu laatikko öljyjä taikka osia? Huhujen mukaan näihin laatikoihin saa myös uusia softia?

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 506
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #1 : 06.03.2018, 22:39:35 »
Laatikon öljyjen vaihdattaminen maksaa vain satasen, eli voihan sitäkin kokeilla. Onko kytkin alkuperäinen?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 507
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #2 : 07.03.2018, 12:56:52 »
Kytkin kannattaa sopeuttaa testerillä ja ohjelma päivittää. Myös laatikkoon uusi öljy.
Peugeot 3008 hybrid

rahi

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #3 : 07.03.2018, 13:07:09 »
Auto: 2013 508 SW 1,6 HDi 2Tronic Style (82 000 km).

Kappas, sama aihe mielessä. Ostin pari päivää sitten ja liikkellelähtö mäessä tai liukkaalla on todella sekavaa (lähtee, ei lähde, luistaa kytkin tai ei). Lisäksi kuuluuko tämän vaihdetta ylöspäin vaihtaessa nyhtää samalla tavalla kuin manuaalilla? eli hidastaa ja sitten taas vetoa päälle? Kaasua keventämällä just vaihtokohdalla vaihto on lähes huomaamaton, muuten tulee sellaista edes-takaisin keinumista.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 120
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #4 : 07.03.2018, 17:45:13 »
Lainaus
Lisäksi kuuluuko tämän vaihdetta ylöspäin vaihtaessa nyhtää samalla tavalla kuin manuaalilla? eli hidastaa ja sitten taas vetoa päälle?
Tuo kuulostaa kyllä ihan normaalilta, koska kyseessähän on manuaalivaihteisto jossa vaihdot tehdään mekatroniikan ohjaamana.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ Tulossa 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 224
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #5 : 07.03.2018, 21:56:26 »
Ohjelmisto päivitys ja sopeutus.
Vaihteisto öljyt ei vaikuta mitään kytkimeen.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Vehje

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #6 : 02.12.2018, 19:56:26 »
Tutkin vaihteiston robottia, venttiileihin ja säiliöön oli muodostunut silikonimaista mustaa massaa (joku oli luultavasti lisännyt väärää nestettä(dottia?) robotille).
Robotin saisi varmaan huuhdeltua puhtaaksi, mutta vaihdoin koko laitteiston. Nyt taas pelaa. 8)

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 506
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #7 : 02.12.2018, 21:41:33 »
Minkä ikäisiä yleensä ovat kestoltaan robotisoitujen manuaalilaatikoiden kytkinlevyt? 
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 506
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #8 : 29.08.2019, 15:22:29 »
Tutkin vaihteiston robottia, venttiileihin ja säiliöön oli muodostunut silikonimaista mustaa massaa (joku oli luultavasti lisännyt väärää nestettä(dottia?) robotille).
Robotin saisi varmaan huuhdeltua puhtaaksi, mutta vaihdoin koko laitteiston. Nyt taas pelaa. 8)

Eli vaihteistoöljyjen vaihdon lisäksi olisi myös hyvä joskus vaihdattaa robotisoidun manuaalilaatikon robotin nesteet/öljyt? Onko kenelläkään tietoa, että mistä nesteestä on kyse ja meneekö sitä paljon?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 506
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #9 : 10.09.2019, 14:10:53 »
Onko kenelläkään tietoa, että mistä nesteestä on kyse ja meneekö sitä paljon?

Robotin toimilaitteeseen menee noin litra öljyä. Vaihtotyö öljyineen kustantaa noin 100€. Ruksin toimenpiteen seuraavan huollon yhteyteen Laakkosella. Öljyn tyypistä/luokituksesta ei ole minulla mitään hajua, eiköhän kyse ole hyvä katteisesta liiketoiminnasta ;)
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PG5082012

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #10 : 15.05.2020, 19:12:37 »
Auto: 2012 508 1,6 e-HDi 2Tronic (200 000 km).

Auto on alkanut välillä liikkeelle lähdettäessä nykimään juuri ennen vaihteenvaihtoa 1->2. Välillä se tekee sitä joka kerta kun lähdetään liikkeelle pysähdyksestä, toisinaan taas toimii ihan moitteetta. Muutaman kerran on myös tehnyt niin, että kun lähdetään ensimmäistä kertaa liikkeelle käynnistyksen jälkeen auton vaihteenvaihto menee ihan väärin ja kytkin ikäänkuin luistaa ohi. (Helpommin voisi kuvailla:  Jos manuaalilla vaihtaisi vaihteen ja sitten pitäisi kytkimen alhaalla  ja painaisi vielä kaasua, eli auto ei liiku vaan se käy tyhjällä). Etenkin ylämäissä tämä on ikävä tilanne.Tämä tapahtuu vain kerran ja se loppuu heti kuin auto käy 3 vaihteella sitten taas ei ole mitään ongelmaa. En tiedä onko edellä mainituilla ongelmilla mitään yhteyttä toisiinsa. Sellaisen huomion olen vielä huomannut, että edellisinä kesinä keskikulutukseni on ajotietokoneen mukaan ollut 5,6-6,0l/100km nyt kun lähes kesässä jo ollaan, niin autoni keskikulutus on 6.6-6.8l/100km.

Onko kenelläkään mitään neuvoja näihin ongelmiin.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 323
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #11 : 15.05.2020, 19:54:07 »
No, ensin tulee mieleen, että onko vaihteistossa riittävästi öljyä. Eli siellä "mekatroniikassa" siis, tasauspyörästön öljyt ei tähän vaikuta. Toinen mikä tulee mieleen on kytkinlevyn kunto ja säädöt. Nämä molemmat pystyy tarkistuttamaan merkkiliikkeessä ja testerillä noita pystyy kanssa hieman katsomaan. Eli kääntyisin merkkiliikkeen puoleen.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 507
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #12 : 16.05.2020, 09:55:50 »
Moottoriohjainyksikön ja vaihdelaatikon ohjelmistopäivitys (ei saa päivittää vain toista, menee sekaisin). Sitten sopeutus (tehtävä kylmänä).
Peugeot 3008 hybrid

PG5082012

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #13 : 16.05.2020, 17:48:41 »
Paljonko näille tulee hintaa suunnilleen?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 507
Vs: 508 - Nykiminen liikkeelle lähdettäessä (2Tronic)
« Vastaus #14 : 16.05.2020, 17:49:28 »
100...130 eur merkkiliikkeessä
Peugeot 3008 hybrid