Kirjoittaja Aihe: 508 - Useita vikakoodeja liittyen AdBlue-järjestelmään (HDi)  (Luettu 18497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Käytin autoni Hyvinkäällä pösöhuollossa vianmetsästyksessä. Positiivinen kokemus. Lopputoteamus oli että ureapumppu ei pelaa. Noin tunnin työstä kustannus noin 70€, mielestäni kohtuullinen. Paikka Vähämaan autopalvelu tai sinnepäin. Katsotaan mikä on seuraava askel asian kanssa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Tehdas on luvannut goodwillata 2/3 osan hinnasta (joka on lähes 1000€), joten itselle jää maksettavaa noin 400€ työ mukaanlukien. Jokseenkin tyytyväinen verrattuna siihen että olisi pitänyt kokonaan maksaa itse. Tosin kahden vuoden osatakuu ei tuolle osalle riitä alkuunkaan. Arvailen että samanlaista sinne menee nytkin.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Uusi ureasäiliö vaihdettu odottaessani, samalla kun tein etätöitä. Minulle jäi maksettavaa 390e, jossa työn osuus taisi olla 70€ luokkaa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Laittaisin kyllä jo sähköpostilla tehtaalle kissankokoisilla kirjaimilla pari valittua sanaa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Laitankin jos kerrot millä tavalla tai mitä kautta viestiä saa laitettua...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Etsin niin eipä enää nykytyyliin löydykään enää mitään sähköpostiosoitteita, pelkkiä puhelinnumeroita.
Osoitteen löysin, tämäkin voi olla Stellantiksen myötä muuttunut:

Relations Clientèle Peugeot France
2/10 boulevard de l’Europe,
YT 227,
78092 Poissy cedex 9

Ja nettisivu: https://peugeot.my-customerportal.com/peugeot/s/case-webform?language=en_GB#1

Peugeot Francen asiakaspalvelulla ei ole suoraa sähköpostiosoitetta. Jos haluat ottaa heihin yhteyttä Internetissä, sinun on täytettävä yhteydenottolomake. Peugeotin asiakaspalvelu sitoutuu vastaamaan sinulle mahdollisimman pian. Lomakkeen täyttäminen edellyttää:• Siirry Peugeot Francen verkkoportaaliin (www.peugeot.fr).• Napsauta 'ota meihin yhteyttä' -painiketta.• Valitse 'Ota yhteyttä sähköpostitse' -osio ja valitse sitten 'lähetä sähköposti'. ”.• Täytä yhteydenottolomakkeeseen yhteystietosi ja täsmennä pyyntösi mahdollisimman tarkasti.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2022, 01:08:38 kirjoittanut EFL605 »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Nyt taas kuulen äänen mitä en muista vähään aikaan kuulleeni:  pumppu tyhjentää AdBlue-nesteen takaisin säiliöön.

Yritin myös laittaa palautetta valmistajan suuntaan ym lomakkeella...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
Nyt taas kuulen äänen mitä en muista vähään aikaan kuulleeni:  pumppu tyhjentää AdBlue-nesteen takaisin säiliöön.

Yritin myös laittaa palautetta valmistajan suuntaan ym lomakkeella...

Hyvä muistutus. Mielestäni ääni on omastakin taas kadonnut. Tosin ei sillä tullut kuukauteen tässä ajettuakaan. Pitääkin kuulostella. Tyhjennysäänen tuossa autossa kuulin ensimmäisen kerran vasta kun säiliö uusittiin. Ei siis tehtaan jäljiltä tehnyt sitä lainkaan vaan vasta säiliöllä numero kaksi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
Yritin myös laittaa palautetta valmistajan suuntaan ym lomakkeella...
Eiköhän siellä ole jo tuhansia palautteita samasta aiheesta.
Italian Peugeot-foorumilla on tuhat viestiä aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=wEwmrTOdIhw
Tuolla on video, kun purkavat ureasäiliön. Elektroniikkaosassa pitäisi olla ehdottomasti täysin kuiva niin tuo suorastaan lilluu nesteessä ja tietenkin piirilevyt on hapettuneet piloille. Eipä tuonne säiliöön kannattaisi montaa litraa ureaa laittaa, jos haluaa pitää paikat kuivana.

Veikkaan että PSA joutuu vielä maksamaan nuo säiliönvaihdot, THP:kin on suunnittelun mestariteos jos tuon säiliön suunnitteluun vertaa.
Urean tulopuolen suodatinkin on kuin se olisi unohdettu täysin suunnittelussa ja sitten on sopivaan väliin työnnetty pala pölynimurin pussista.

Jokainen pumppuyksiköistä tulee hajoamaan ja niin käy myös vaihdetulle pumpulle ennemmin tai myöhemmin, ainoa vaihtoehto on poistaa ureasysteemi käytöstä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2022, 23:25:05 kirjoittanut EFL605 »

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 407
Kiitos videosta. Selvensi todella paljon. Entistä varmempi, että se on Stellantis joka maksaa mun säiliön vaihdot ja antaa vielä sijaisauton. >:( Saisko vielä linkkiä Italian ketjuun missä asiasta keskustellaan?

Edit: Äkkiseltään näyttää, että pienellä harrastamisella ton pumpun ja elektroniikan sais tuolta kusen seasta kohtuudella johonkin muualle. Uskoisin, että ei ole niin nuukaa paljonko sitä letkua on ja piuhat ei ongelmaa ainakaan tee. Samalla tiivistelee kun näemmä on tehtaalta unohtunut. Onkohan osa saksalainen? ;D
« Viimeksi muokattu: 05.06.2022, 00:53:35 kirjoittanut ves_ku »

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 507
https://www.forumpassionepeugeot.it/viewtopic.php?f=196&t=112091

Säiliön vaihtoon on ilmeisesti 150 tkm/5 v jatkotakuu ulkomailla, joten luulisi olevan Suomessakin.
Mersulla on sama ongelma vaikka säiliö sinänsä tehty ihan järkevästi (esim.piirilevy erikseen tiivistetyssä kotelossa), mutta määrämittaus hajoaa ja joutuu vaihtamaan koko säiliön n.2000 €. Mersulla ei mitään jatkotakuita, rahamiehillä on varaa maksaa. Säiliön vaihtoja 5-10 viikossa joka toimipisteellä.

Joo kyllä tuon varmasti saisi muutettua toimivaksi kun siirtää elektroniikkaosan muualle, letkua ja johtoa on helppo jatkaa. En ymmärrä miksi tuonne pumppukoteloon tulee ureaa, onko kyseessä jonkun tiivistyksen pettäminen vai mikä ? Uskallan epäillä jostain syystä, että osa on kiinalainen. Kilpailutuksella valittu halvin vaihtoehto ja testaamatta jättäminen jätetty toimittajalle.
Iso mötikkä tuossa säiliössä ei ole pumppu vaan 5 bar painesäiliö ja pieni pumppu pumppaa vain paineen laskiessa eikä nuo komponentit tuolla taida vikaantua vaan piirilevy hajoaa.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2022, 01:35:37 kirjoittanut EFL605 »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 456
  • 79000km / elokuu 2019
Tarkemmin tutkimatta asiaa laitoin ensimmäiseen linkkiin suht ystävällistä palautetta, mutta meni Iso-Britannian jälleenmyyjille. Pitäisi varmaan laittaa samaa kautta Suomen jälleenmyyjille vastaavasti. Sen suorempaan ei taida tehtaalle saada sanailtua.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 06/2022 158tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ritani

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Onko tuosta adblue pumpun paineesta tietoa? Jos siihen tilalle vaihtaisi jonkin tarvikepumpun?