Kirjoittaja Aihe: 508 - Moottoriöljyn mittatikku (HDi)  (Luettu 2667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 508 - Moottoriöljyn mittatikku (HDi)
« Vastaus #15 : 27.02.2020, 08:31:33 »
Vähän jäi epäselväksi mistä se diesel sinne öljyyn menee. Eikös se ruiskuteta sinne palotilaan? Jääkö ylimääräannos palamatta ja sitten sylinterin paine  puskee sen männänrenkaiden ohi öljyn sekaan vai kuinka?
Juurikin näin se menee.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Moottoriöljyn mittatikku (HDi)
« Vastaus #16 : 27.02.2020, 09:47:13 »
Tuo oli iso ongelma myös Volvoissa joissa oli PSA:n hodari.

Paitsi että se oli Fordin eikä PSA:n tekeleenä, ilman Eolysiä ja hiukkaspoltto korkeammassa lämpötilassa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 508 - Moottoriöljyn mittatikku (HDi)
« Vastaus #17 : 27.02.2020, 18:58:54 »
Juuri näin, Eolys vehkeissä kun on matalampi regenerointilämpötila niin myös jälkiruiskutusmäärä on pienempi ja palamatonta tai höyrystymätöntä polttoainetta ei päädy läheskään niin herkästi öljyn joukkoon.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’