Kirjoittaja Aihe: 508 - Liian alhainen polttoaineen paine (HDi) (polttoainesuuttimet)  (Luettu 1927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Iiro

  • Vieras
Auto: 2014 508 2,0 HDi (133 kW, 300 000 km).

Tässä törmäsin taannoin ongelmaan jossa tuo pösöni meni vikatilaan ja sammui kesken kiihdytyksen. Vikakoodia en tarkalleen muista, mutta olisiko ollut p0087/ polttoaineen paine liian matala.
Jokatapauksessa vika ei ilmene paikaltaan täydessä kiihdytyksessä, vaan esim. Manuaaliasetuksella ajaessa 6 vaihteella niin että kiihdyttäessä moottorissa on noin 2-2500 k/min. Taikka normaalissa ohitustilanteessa jossa 5-6 vaihde. Noilla kohdin auto menee vikatilaan ja pysähdyttäessä sammuu, kuitenkin niin että virrat pois käyttämällä lähtee taas heti käyntiin ja normaali ajo sujuu erittäin hyvin. Tetokone herjaa liian matalaa polttoaineen painetta. Olen vaihtanu jo uuden pa- suodattimen sekä pumpulla olevan paineensäätöventtiili. Ei mitään vaikutusta kys. Asiaan. Myöskään polttoaineen vuotoja en ole pikaisella tarkastuksella havainnut ja tulevalla viikolla vien auton uuteen vikakoodien lukuun ja tarkistan mitä sieltä löytyy. Apu tässä olisi tarpeen koska ohittessa auton saa vikatilaan edellämainitun kierrosluvun tuntumassa, myöskin vakkari lakkaa välillä toimimasta, mikä taas korjaantuu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Muuten auto toimii normaalisti ja käy normaalisti eikä muuta havaittua ongelmaa ole.

TEMP_ARKISTOON

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Ehkä tää jo kunnossa, mut suuttimen/suuttimien ohivuoto

Iiro

  • Vieras
Nyt kun muistin aiheesta tulla jatkamaan niin juurikin tuo suuttimen ohivuoto oli ongelmana, 3 hyvässä kunnossa olevaa ja yksi täysin sökö. Auto tuli sillä kuntoon ja kulkee vielä tänäkin päivänä.