Kirjoittaja Aihe: 508 - SW Hybridiakun lämmitys  (Luettu 1710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
508 - SW Hybridiakun lämmitys
« : 23.09.2021, 10:05:52 »
Auto: 508 hybrid

Onko tietoa miten hybridin akun lämmitys toimii? Onko akulle oma lämpövastus jolla se lämmitetään käyttökuntoon? Lämmittääkö auton esilämmitystoiminto myös akun?
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #1 : 30.09.2021, 14:11:14 »
Näemmä sähköautoissa on nestejäähdytys/lämmitys, mutta miten näissä hybrideissä? Serviceboxistakaan en löytänyt vastausta.

https://www.peugeot.co.uk/electric-and-hybrid/drive-peugeot-electric/electric-technology.html

"The thermal regulation achieved through circulating fluid and a heat pump allows for ultra-fast charging, optimised range and an increased lifespan."
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #2 : 30.09.2021, 14:33:25 »
Eipä ole hybrideissä akun lämmitystä. Mutta, jos lataat lähtöaikaan, niin akkukin siinä lämpiää.

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #3 : 30.09.2021, 14:40:42 »
Lämpiää akun sisäisellä vastuksella? Vai onko siellä erillinen lämmitysvastus?
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #4 : 30.09.2021, 14:42:25 »
Ei ole lämpövastuksia .

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #5 : 05.10.2021, 11:00:15 »
Näin vähän arvelinkin. On kyllä kovin sääli, koska tuolla saisi talviajossa paljon lisäkilometrejä. Akku taitaa olla sellaisessa paikassa, ettei sitä edes sisätilan lämmityksellä saa lämpimäksi :-(
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - SW Hybridiakun lämmitys
« Vastaus #6 : 23.06.2022, 17:35:03 »
Sen verran piti ostaa pösön serviceboxiin aikaa että tutustuin hybridien ja sähköautojen akku ymv varaosakuviin. Molemmissa on sähkömoottoreilla ja akussa nestekierto, jäähdytysjärjestlemässä on monta piiriä ja jokunen lämmön vaihtimeksi nimetty kikkare. Järjestelmässä on erillinen sähkökäyttöinen lämmitin kabiinin lämmityskierron yhteydessä. Liitteen kuva 3008 Hybrid mallista.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.