Kirjoittaja Aihe: 508 - THP leikkasi kiinni  (Luettu 15273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #150 : 30.03.2022, 16:52:09 »
Se onkin pösön. Thp = BMW.

Tuskin. Eiköhän se ole Continental tjms. pumppu.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #151 : 30.03.2022, 19:17:40 »
Sehän ottaa aika paljon tehoa. Näin minä sitä lueskelin. Useimmissahan on järestään 30 öljyt ja onhan ne aika vettä satasen lämmössä. EW12J4 koneessa myös öljyllä on merkitystä jäähdyttäjänä. Sen huomaa kun valo syttyy herkemmin pitkän taipaleen jälkeen. Ja kaupungissa. Ja pienemmällä kuormituksella ja pakkasella paineet pysyy. Minulla on siis tilanne missä pumppu pitää painettä juuri siinä 50 kPa kahta puolen. Pitäis laittaa 30 kPa anturi kuin vanhemmissa autoissa niin näkis sen todellisen paineen. Tai mittarin. Ja siinä on vielä se että öljy valuu turhan herkästi sumppuun. Luulen että se kuulan vastinpinta on kulunut. Sitä ei pääse sen ropun kautta lyömään sitä kuulaa. Se selvesi uudesta pumpusta. Poirotti ei nyt tuota ole taas ihan kärryillä. Jos jäykemmillä öljyilla ei 400 th ajettu pumppu aina tee puolta baaria niin sinä et vaihtais pumppua. Mitä sinä sitten tekisit? Fortte käsittelyn tai muuta puuta heinää. Meneehän niitä ja kuluuhan ne. Ja paljon niitä on kaupan. Se mikä yllätti oli tuo Eurol öljy. Ei ole pitkään aikaan tullut vastaan öljyä joka on oikeasti kehno. Toisaan laitoin sakeutinta eli pohjaöljyä niin heti lähti paineet nousemaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #152 : 30.03.2022, 19:47:47 »
Menee nyt TOTALiisen hauskaksi. Laittakaa Totalia. Komppaan Penguinia.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tapani

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #153 : 30.03.2022, 19:54:36 »
Pohjaöljy on aivan uutta :)

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #154 : 30.03.2022, 22:04:57 »
Oottako tosiaan noin pihalla. STP öljyn lisäine on erittäin paksua perusöljyä joka nostaa viskositeettia. Se ei siis ole pohja vaan perusöljyä. Vaikka se on sumpun pohjassa. Siinä tuli kirjoitusvirhe. Jäähäänkö sitä nyt jankkaamaan? Minust tuntuu, että siellä ei olla oikein koskaan perehdytty öljyn kiertoon. Oisko minun pitänyt valuttaa uudet öljyt vai laittaa kuuden euron sakeutinta. Oonhan minä talven samoilla ajanut. Ei siinä ole mitän lisäarvoa vaihtaa niitä öljyjä ja uskoa kaiken maailman markkinamiehiä. Nyt kaduttaa, että menin tämmöisen julkisesti möläyttämään.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #155 : 30.03.2022, 22:14:22 »
Ei kannata öljyjä vaihdella, ne kestää kyllä koneen eliniän.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #156 : 31.03.2022, 05:40:59 »
Mitä powerpeugeot tarkoittaa "sumpulla" ?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #157 : 31.03.2022, 07:41:24 »
Ei kannata öljyjä vaihdella, ne kestää kyllä koneen eliniän.

"Kyllä sä PeugeotDriver ihan asiaa puhuit, jos ottaa Urkin lausunnon huomioon".

Aihehan on 508 THP leikkasi kiinni. Pääasia että kukkuu nyt ja remontti onnistui. Korjaussumma? taisi ottaa touhutonnin.

Öljykeskusteluaiheeseen siirrettäväksi: 
Olisi parasta antaa Eurolin edustajalle palautetta ja kuulla mitä mieltä on. 
Mennä Mobil-Total-Castrol-hyllyyn suosiolla, Teboilin öljyt eivät myöskään ole tällä hetkellä suosiossa vaikka muuten voitelisi.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

timant

  • Vieras
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #158 : 31.03.2022, 08:33:16 »
Oottako tosiaan noin pihalla. STP öljyn lisäine on erittäin paksua perusöljyä joka nostaa viskositeettia. Se ei siis ole pohja vaan perusöljyä. Vaikka se on sumpun pohjassa. Siinä tuli kirjoitusvirhe. Jäähäänkö sitä nyt jankkaamaan? Minust tuntuu, että siellä ei olla oikein koskaan perehdytty öljyn kiertoon. Oisko minun pitänyt valuttaa uudet öljyt vai laittaa kuuden euron sakeutinta. Oonhan minä talven samoilla ajanut. Ei siinä ole mitän lisäarvoa vaihtaa niitä öljyjä ja uskoa kaiken maailman markkinamiehiä. Nyt kaduttaa, että menin tämmöisen julkisesti möläyttämään.

Olishan siinä se lisäarvo että ajaisi öljyillä jotka on moottorille suunniteltu.. tässä koneessa kun on tarpeeksi tyypillisiä vikakohteita muutenkin en itse viitsisi lisätä riskiä väärillä öljyillä

näissähän on myös mahdollista että muoviset ketjunohjaimet murentuvat tukkien tuon öljypumpun mutta senhän sitä vaihtaessa huomaa jos näin olisi käynyt

Nurmi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #159 : 07.04.2022, 16:45:02 »
Lainaus käyttäjältä: JPL
Aihehan on 508 THP leikkasi kiinni. Pääasia että kukkuu nyt ja remontti onnistui. Korjaussumma? taisi ottaa touhutonnin.

Meni kaksikin, mutta tärkeintä tosiaan, ettei hukkaan mennyt. Ainut häikkä ollut, että engine faultia välillä heittelee. Joka kerta ei edes aiheuta muutoksia toimintaan ja niinä kertoina, kun tehot poistuu ja flekti huutaa, niin uudelleenkäynnistyksellä korjaantuu. Tuota ongelmaa ollut aiemminkin etenkin kesähelteillä tai jos tankannut eri asemilla kuin tavallisesti.

95:lla olin aiemmin ajanut ja kasaamisen jälkeen sain suosituksen siirtyä 98:iin sillä perusteella, että moottorille sitä parempi mitä vähemmän etanolia. Oli uusi tieto itselle ja korkeampi hintakin näköjään kompensoituu pienempänä kulutuksena. Tuostakin muutoksesta johtuvaa taatusti engine faultit. Vielä on vanhaa 95:kin seassa, niin pitää ennen seuraavaa tankkausta ajella höyryille asti. Kerran kerrasta kun olen ulkomaillakin tankannut, niin vähintään eka tankillinen ollut oireilua. Ilmeisesti lambda käynyt aina todella pitkillä piuhoilla.

Nurmi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #160 : 01.09.2022, 09:49:04 »
15k nyt remontin jälkeen ajettuna ja 260k määräaikaishuollossa parhaillaan istun, niin aikaa hieman kirjoitella.

Satunnainen engine fault liittyi kaasuläppään. Vikakoodin nollauksen jälkeen ei enää uusiutunut.

Väljä on ollut moottori alusta alkaen, sillä 80k ajettuna kun tuon ostin, niin tasaisessa maantieajossakin 7 litraa oli kulutus ja pidin sitä toki normaalina. Nyt on tipahtunut kuuteen litraan.

Katalysaattori oli näiden vuotovuosien aikana toki jämähtänyt täysin tukkoon ja nyt turbo heräili vasta neljän tonnin jälkeen. Sen vaihto tänään ohjelmassa.

Öljyä kuitenkin hieman vielä nautiskelee, mutta ei mitään sellaisia pöljiä määriä kuin aiemmin. 9k jälkeen pyysi lisää ja litran laitoin eikä uudestaan kerennyt pyydellä ennen huoltoa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #161 : 01.09.2022, 13:14:45 »
Hyvä juttu ja sitten taas huollettuna Pözöttelee ilometrejä..
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Nurmi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #162 : 01.09.2022, 16:34:18 »
Kyllähän tuo mukavalta tuntui, kun turbo heräsi katin vaihdon jälkeen jo 2200 kohdalla. Ostaessakin 80k ajettuna 3000 täytyi olla kierroksia ja normaalina kun sitä pidin, niin en sitten tullut sitä selvitelleeksikään. Nyt kun googlettelin, niin ilmeisesti tuokin on vielä tavallista korkeampi, mutta käy itselle jo tämä muutos parempaan oikein hyvin. Ei tarvitse enää korkeille kierroksille mennä, jos tarvitsee liikettä saada aikaiseksi.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 508 - THP leikkasi kiinni
« Vastaus #163 : 10.09.2022, 23:16:07 »
Tukkeessa oleva suutin voi saada sylinterin käymään laihalla ja sulattaa männän.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99