« Vastaus #2 : 15.05.2022, 13:57:42 »
Auto: 406 2004 1.8 (ew7) manuaali 330tkm
Millanen vaihtoväli yleensä näissä Pösön bensakoneiden sytytystulpissa on? Omassa kulkineessa tulpat alkaa oleen vaihtokunnossa noin 10tkm jälkeen. Tosin 95 % ajosta menty RE85 etanolibensalla. Vaikuttaako tuo etanolipolttoaine tulppien kulumiseen jotenkin?
Arvaus:
Käykö liian laihalla?
Minulla on ollut kaksi 1.8 16V:tä, kummassakaan ei tulpat kuluneet nopeasti. Toisessa en edes koskaan niitä katsonut, toiseen vaihdoin huolto-ohjelman mukaisesti.
Ja mainittakoon, että 406 1.8 16V -98:iin tehtiin pieni päivitys moottorin ohjaukseen, kun tuntui että alavääntöä ei ollut käyttöalueella. Juurikin lisättiin vähän rikastusta. Mutta ei sitä tulppien vuoksi tehty, vaan ajettavuuden.
Kirjattu
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04