Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjauskulma anturi  (Luettu 996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Adee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
407 - Ohjauskulma anturi
« : 13.07.2022, 21:20:41 »
Auto: 407 1.8l bensa vm 2006

Moikka,

Monen moisen tutkimisen ja kokeilun sekä asentamisen jälkeen tultu tulokseen että ratin ohjauskulma anturi/ rattipaketti hajalla. Ilmeisesti siitä spiraalista katkennut.
Nyt olisikin se tärkein kysymys että mikä kyseiseen käy? onko mahdollista eri numerosarjalla olevaa asentaa? Kuva nykyisestä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #1 : 13.07.2022, 22:10:22 »
On sopiva XT-sarjasta, jos viiksien toiminnot ovat samat. Kuvailemasi vika ilmenee, jos Esp/Abs-valo palaa. Foliokuparin ollessa poikki, ratin kääntökulma ei välity CAN-väylälle. Jopa töötti lopettaa toimintansa. Uuden asennus vaatii sopettamisen testerillä. Ajoa suoraan ja testerin ohjeen mukaan ratin asennon  kalibrointi 0-astekulmaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Adee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #2 : 13.07.2022, 22:15:08 »
Eli siis kaikki joiden numerosarjan perässä on XT sopii tähän? Sopeutus on tullut tässä tutuksi monen yrityksen jälkeen kun on nykyistä yritetty korjata  ;D . Tosiaan tauluun tulee esp ja abs herjat sekä testerillä ratin asento on 720 astetta oli ratti tai anturi missä asennossa tahansa. Ei pysty kalibroimaan eikä ole ollut vaikutusta anturin asennon muuttamisella. Nopeustiedot tulee yms ja myös esp ja abs toimii vaikka noi herjat tauluun tulee.

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #3 : 13.07.2022, 22:49:47 »
Oliko tästä purettuna tuo viiksipaketti tuon pyyhkijän/pesurin toimimattomuuden yhteydessä? Ja tuliko ongelma sen korjauksen jälkeen? Ohjauskulman tunnistukseen on viiksi paketin sisällä kaksi eri tunnistinta. Pienempi ratas ilmeisesti laskee kokonaiset kierrokset ja isommalla tarkempi ohjauspyörän asento.

Edit: Lisätty linkki ulkomaiselle foorumille. https://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=56818&p=516864#p516864
« Viimeksi muokattu: 13.07.2022, 23:04:50 kirjoittanut powerpeugeot »
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

Adee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #4 : 13.07.2022, 23:11:01 »
Moikka ei ollut sama auto. Sama tekijä eli minä mutta eri auto  :D Viiksi ongelmaa oli systerin autossa ja omaan ilmesty tämä esp/abs herja ja sitä on tässä selvitelty jo hyvä tovi.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #5 : 14.07.2022, 07:31:43 »
Selvä tapaus, jos ei kalibroidu. Harmi, jos tuhraantui aikaa, mutta pääasia että selvisi. Folion korjaaminen ei kannata/onnistuminen tuurilla. Sopivuus po. varma, kun varaosa 407 mallista Sedan tai SW), mutta Citroenissakin on samaa mutta viiksien toiminnot oltava samat. Saattaa toimia, jos viiksien kanssa pelaisi, mutta en suosittele. Paljonko on viiksellä ajettu ja muutkin auton tiedot on hyvä kirjsta sekä lopputulos, johon peukkua!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #6 : 15.07.2022, 00:05:41 »
Tarkoitetaanko tässä "foliolla" piirilevyllä olevaa katkosta vai tuossa piraalissa olevan lattakaapelin katkosta? Onko noissa jokin tietty kohta mikä vikaantuu?
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #7 : 15.07.2022, 10:04:46 »
Spiraalista (jossa monta kuparilattaa, airbägille ja töötille) menee folio poikki. Jos purkaa paketin, niin ratti suorassa, lukitusasentoon (merkki kohdallaan, ks. Youtubesta ohjeistusta) ja sitten spiraalin purku, joka vaatii sorminäppäryyttä melkoisesti...tuurilla voi tulla jopa kuntoon. Ostin Suomessa olevan uuden paketin (370 €), kuulema oli viimeisin. Vilkkuviiksi on nyt uuden auton tuntuinen. Viiksessä muovikuula, joka kuluessaan löysyttää viiksen, samalla kunnostettavissa, kun rattipaketti on irti (Youtubessa ohjeita).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 233
Vs: 407 - Ohjauskulma anturi
« Vastaus #8 : 15.07.2022, 10:33:26 »
Luulisi että tuolla spiraalin lattakaapelin rikkoutumisella ei olisi muuta vaikutusta kuin se että joko äänimerkki ei toimi tai tulee airbag vika laukaisupiireistä.
mersumies työn puolesta muuten mennään ranskalaisilla