Kirjoittaja Aihe: 607 - etuiskunvaimentimet  (Luettu 844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
607 - etuiskunvaimentimet
« : 06.10.2022, 23:26:55 »
2.2 l bensa 2005, 195 tkm.

Katsastuksessa tuli korjauskehotus vasemmasta etuiskarista. Vaimennusarvoissa ero oli varsin pieni, kymmenisen prosenttia (ei prosenttiyksikköä, arvot 60 molemmin puolin), mutta katsoi tuon vuotavan. Ajossa en ole huomannut mitään. Kohtuu iso homma tuo on vaihtaa ja ei oikein olisi nyt aikaa. Pitäisi myös tietysti sitten vaihtaa molemmin puolin. Autolla tulee ajettua vain n. 5 tkm/v.

Onkos tosiaan syytä vaihtaa siitä, että on vähän kostunut pinnaltaan? Eihän poliisi tai seuraava katsastaja voi edes tietää onko vaihdettu vai ei.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #1 : 06.10.2022, 23:36:01 »
Itsellä on molemmat etuiskarit vuotaneet ja autolla ajettu vasta 130 tkm. Ei tarvitse kuin putsata öljyt ja märät hiekat iskareista ja ruiskuttaa vähän spraypölyä päälle niin ei ole katsastuksessa mitään ongelmaa. Ihan sama kuin moottorin/laatikon öljyvuodot, putsaa ennen katsastusta niin ei haittaa vuodot yhtään.
Surkeaa on vaan näiden onko nämä nyt KYB:in tekeleet laatu, kun vastaavat PSA:n omavalmisteiskarit kestää 605:ssa 30 vuotta kovaa ajoa. Häviää se facelift-607 ajoltaankin 0-10 605:lle. En keksi mitään osa-aluetta jossa olisi parempi.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #2 : 07.10.2022, 08:54:47 »
Onhan tuo 607 ollut aika pettymys 605:n jälkeen. Vikoja paljon enemmän ja ominaisuudet huonommat. Ainoa parannus on varustetaso. Vakkari, ajotietokone ja parkkitutkat ovat kivat, toisaalta 605:lla ei parkkitutkia tarvinnut.

Mun vanha 605 on edelleen liikenteessä ja hyväkuntoisena. Se on ostettu Itä-Suomesta takaisin PKS ja haikeana olen katsellut, kun on ajanut ohi kahdesti Länsiväylällä. Itä-Suomessa oli apurunko vaihdettu ja ruostevauriot siistitty.

Mutta noin itsekin ajattelin eli iskarit puhtaaksi seuraavaan katsastukseen ja vaihto vasta sitten, kun vaimennuskyky menee.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #3 : 07.10.2022, 10:15:20 »
^Säästettiinkö 607:n valmistuskustannuksissa (halvemmat materiaalit, vähemmän terästä jne.) vai mistä tuo 607:n huonommuus 605:een verrattuna johtuu?
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #4 : 07.10.2022, 10:37:54 »
En osaa sanoa. Paljon enemmän tekniikkaa tuossa 607:ssa on ja täysin uusi EW-moottorisarja. Mulla ongelmat ovat olleet pääasiassa antureissa, joita on vaihdettu aikamoinen läjä (kaikki ABS-anturit, MAP-anturi pariin kertaan, lambda-anturi, lukuisia parkkitutka-antureita jne.). Boschin nuo kaikki anturit ovat olleet, joten ei kai niissä ole erityisesti säästetty.

Liittyy myös tiukentuneisiin päästöstandardeihin eli moottorivalo syttyy hyvin herkästi. Se on palanut varmaan puolet ajasta viimeiset 10 v ilman mitään ajossa havaittavaa ongelmaa eikä diagnostiikkaohjelmistokaan löydä mitään hälyyttäviä tai jatkuvia vikoja.

Perustekniikka tuossa on aika pitkälti identtinen 605:n kanssa.

Kytkinasetelman hajoaminen 150 tkm kohdalla oli kyllä pohjanoteeraus. Ainoa auto minulla ikinä, jossa kytkintä on jotunut korjaamaan ja sentään ollut useita tuplasti enemmän ajettuja. Jäähdyttäjän kenno myös hajosi aivan ennenaikaisaisesti. Kai noissa on pahasti säästetty. Ainakin kytkin on aivan lelu 605:een verrattuna ja sen jäähdyttäjä on edelleen alkuperäinen.

Mutta kokonaisuudessaan tuota on joutunut korjaamaan moninkertaisesti 605:een verrattuna, joka oli todella ongelmaton ennen aivan viimeisiä vuosiaan, jolloin tuli ruostekorjauksia, jousi meni poikki ja virtalukko lopetti toimintansa.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Airback

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #5 : 07.10.2022, 10:40:52 »
Omissa kokemuksissa aika samoihin menee facelift 607 ja prefacelift 605, ehkä 607 jopa parempi. Molemmat on/ollut omistuksessa.
On ollut myös pari Cadillacia jotka ovat kunnossa ollessaan mukavia + hyviä ajettavia ja ainakin uudemman CTS:än, facelift 607 voittaa oikeastaan joka osa-alueella. Juuri tuossa puhuttiin, että Cadillac tasoista kyytiä vanhan pösön hinnalla. Nämä siis kaikki oletuksilla, että kaikissa autoissa on alustat yms. kunnossa.
Ajossa: Peugeot 3008 1.6 HDI -11, 5008 1.6 HDI -13, Mosse Elite -73
Entiset: 607 -06, 307SW -08, 307 -04, 307SW -04, 405Mi16 -88, 605Sri -91, 405Gli -92, 405Sri -93, 405Gli -90, 305S -81, Cadillac CTS -03, Cadillac Fleetwood -89. Buick Park Avenue -93

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #6 : 07.10.2022, 11:03:21 »
Mukavaa kyytiä 607 tarjoaa, erityisesti hintaansa nähden. Ajonautinto ei kuitenkaan ole alkuunkaan 605:n veroinen ja 605 ei hävinnyt mukavuudessa tippaakaan 607:lle.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

RauliS

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #7 : 23.03.2023, 17:11:01 »
Peugeot 607 2.7 Hdi kävi huollossa etupään kolinan takia. Molemmat koiraanluut katkenneet niin että mutterit olivat kadonneet yläpäästä, leikkaantunut poikki. Vasen etu AMVAR iskari vuosi. Oikea etujuosi poikki yläpäästä, puolet kuulista oli kadonnut.  Faijan auto siis, mainitsi että oli "kolahtanut" ajaessa jonnekkin. Uusien AMWAR saatavuus ja hinnat on mitä on. Käytetyt löytyi Euroopasta saatavuus niissäkin aika heikko.
Vaihtoehto B kävi mielessä AMWAR> perinteiseksi.
Menköön vielä näin kun kerran vielä osia löytyi.

rantpe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 152
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #8 : 24.03.2023, 08:05:32 »
Hieman poikkeaa otsakkeesta,eli takaluukku ei aukea siitä "nollasta" ,onko lukkolaitteessa mikrokytkin vai painonapin vaihdolla kuntoon. Kaukoavaimesta toimii hienosti. Ja menee kiinni kun luukun sulkemisnapista painaa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #9 : 24.03.2023, 10:33:17 »
Oletko kokeillut painaa kovemmin nolla-nappia, taitaa se mekanismi kulua ja vaatii enemmän voimaa. Jonkun ohjeenkin muistelen nappiin liittyen täällä olleen.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #10 : 24.03.2023, 10:34:00 »
Kenen etuiskareita olette näihin hankkineet, kun omaankin etuset pitäisi vaihtaa ?

RauliS

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #11 : 18.04.2023, 16:04:44 »
Tuollaiset olivat vaihtoehtona AMWAR alustan tilalle.
Toiset sanoo että olivat liian kovat.
https://www.bilstein-shop.com/bilstein-peugeot-607-9d-9u-3.0-v6-24v-front-b4-gas-shock-absorber-p-251806.html

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #12 : 19.04.2023, 09:18:43 »
Mulla on 2.7 hdi:ssa Bilsteinin B4 setti edessä ja takana AMWARien tilalla. Ei ole omaan makuun liian kova, vaan oikeen sopiva. Toki mieltymyksiä on monia. Jouset muistaakseni Lesjeförsit.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #13 : 19.04.2023, 10:27:05 »
Mulla 607ssa 3,0 V6 bilstein b4 ja aivan kamalat pompottimet. Joka monttu tuntuu. En suosittele
Peugeot 3008 hybrid

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - etuiskunvaimentimet
« Vastaus #14 : 19.04.2023, 11:24:49 »
Pitää olla pehmeistä pehmeimmät, tuskin hyviä tarvikeiskareita edes löytyy. Taidan hankkia käytetyt alkuperäiset, pitää katsoa sopiiko ennen faceliftiä-iskarit myös faceliftiin. Taisivat olla vielä Peugeotin omaa valmistetta eli 5x kestävämpää tavaraa kuin faceliftissä.