Kirjoittaja Aihe: 508 - Webasto ihmettelyä.  (Luettu 930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
508 - Webasto ihmettelyä.
« : 19.11.2022, 12:52:04 »
Auto: 508 rxh

Auto ollu pariviikkoa ja tuota webastoa tässä yritellyt käyttää mutta eihänse pysy päällä kun muutaman minuutin ja eco tila napsahtaa päälle. Hoksasin tuossa että sisäpuhallus menee heti päälle kun webasto käynnistyy ja sehän vie melkoisesti virtaa kun täysiä alkaa puhaltaa.

Eli oisko akku kaput? Huolto vihkossa näkyy että akku uusittu 2019 70ah agm.
saako sisäpuhallusta pois mitenkään webaston yhteydestä?
Ja webastohan lähtee päälle myös kun auto käynnissä ja hoksasin tuossa että webasto ei sammu ollenkaan vaikka lämmöt olisi normaalissa ja pakkasta -2c.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 137
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #1 : 19.11.2022, 15:59:32 »
Jossainhan sitä on sanottu, että webastokäytössä akut uusitaan kolmen vuoden välein ja pitää olla agm.

Pakussa mulla kesti akku 8 vuotta, eikä ollut agm. Mutta siinä ei ollut mitään automaattiälyä, itse sai määrätä milloin webasto käy ja miten se puhaltaa.

Olisi 508:ssa edes kohtuullista, että puhaltaisi vain puolella teholla.
Eco mode viittaa alhaiseen jännitteeseen. Jos akun lataaminen ei auta, uusi akku tilalle.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 126
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #2 : 19.11.2022, 16:04:22 »
Meidän RXH:ssa ei monesti ehdi sisäpuhallus edes käynnistyä jos webastoa käyttää lyhyen aikaa. Tänä aamunakin 10 min webasto päällä ja sisäpuhallus ei ollut vielä edes käynnistynyt kun lähdin ajoon. Eli eroa webaston/sisäpuhalluksen toiminnassa näyttää olevan. Tuossa omassa kuitenkin sisäpuhalluskin käynnistyy kunhan jäähdytysneste on ehtinyt lämmetä tarpeeksi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #3 : 19.11.2022, 20:14:51 »
Itekkin ymmärtänyt että puhallus menisi vasta päälle kun nestelämpiää mutta ei. Kokeilin laittaa puhalluksenki pois mutta näkyy olevan ohjelmoitu puhallus niin ei auta sekään.

No jos akku tosiaan nuin finaalissa niin akkuhan siihen on laitettava uusi. Miten olisi jos saisin istutettua sinne 95ah akun niin tarviiko sitä autolle kertoa? Onko kellään kokemusta.

Pyöriikö muilla pösö kuskeilla webasto koko ajan käynnissä vaikka auton lämmöt normaalissa? Sitruunapatonki sivuilta lueskelin niin ovat yhden johdon väliin laittaneet katkaisijan jollai voi ite vaikka ajossa sammuttaa webaston.

Aakku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 496
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #4 : 19.11.2022, 20:55:16 »
Voisikohan tässä olla kyseessä IPCU releen takertelu?
Mulla on C4:ssä nyt rele surissut ja pätkinyt hetken aikaa. Rele ei kytke aina puhallinta päälle. Nyt on taas toiminut, kun otin irti ja vähän pyörittelin.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #5 : 19.11.2022, 21:01:58 »
Missäpäin rele sijaitsee niin vois sitä tutkia.?

Aakku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 496
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #6 : 19.11.2022, 21:23:26 »
Missäpäin rele sijaitsee niin vois sitä tutkia.?
Yleensä keskikonsolissa radion alapuolella.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 947
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #7 : 19.11.2022, 21:57:27 »
Tämä varmaan riippuu miten Webasto on asennettu ja onko alkuperäisasennus vai jälkiasennus, mutta tuskin on IPCU-relettä 508:ssa. Veikkaan, että BSI:ssä on vanhempi softa sisässä joka käynnistää sisätilan puhaltimen heti kun Webasto käynnistetään. Uudempi softa käynnistää myöhemmin (olikohan 10min aikaraja, ei jäähdytinnesteen lämpötilan mittausta). Aiemmista aiheista löytyy tästä lisää tarinaa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 506
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #8 : 20.11.2022, 13:52:28 »
Pyöriikö muilla pösö kuskeilla webasto koko ajan käynnissä vaikka auton lämmöt normaalissa?

Omassa RXH:ssa ei pyöri, mutta tyhjäkäynnillä moottorilämmöt laskevat nopeasti ja melko herkästi webasto käynnistyy lämmittämään. Talveksi kannattaa asentaa keulaan viimasuoja, niin vähentää webaston käyttöä.           
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #9 : 30.11.2022, 20:40:56 »
Pitihänse ostaa uusi akku jos sillä webasto hetken pysyisi päällä mutta max 5min ja säästö moodi päällä  ;D on nämä melkosia vehkeitä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 802
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #10 : 30.11.2022, 23:29:33 »
Pitihänse ostaa uusi akku jos sillä webasto hetken pysyisi päällä mutta max 5min ja säästö moodi päällä  ;D on nämä melkosia vehkeitä.
Onko tämä auto käynyt merkkarilla huollossa, onko mitään tietoa?
Minun 508:iin ainakin tuli tuo Aksun vinkkaama päivitys vuosihuollon yhteydessä.
Ei mitään ongelmaa weban käytössä.
No, nokeentui siitä suutin jossain vaihessa, mikä on weballe tyypillistä jos käy paljon lyhyitä aikoja päällä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aakku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 496
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #11 : 01.12.2022, 08:57:00 »
Pitihänse ostaa uusi akku jos sillä webasto hetken pysyisi päällä mutta max 5min ja säästö moodi päällä  ;D on nämä melkosia vehkeitä.
Tarviiko kyseinen auto testerillä ilmoituksen akun vaihdosta ja onko akku samankokoinen?
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #12 : 01.12.2022, 09:06:46 »
Ihan samat oli tiedot kun vanhassa (70ah_760ah) mutta merrki vain vaihtu varta. Itsekkin miettinyt että pitääkö ruveta kohta soittelee jonnekin että mikä tätä vois vaivaa.

Laitasin vielä varulta akun täyteen ennen kun laittoin auton johtoihin (agm) laturilla. Sen homman jälkeen päivitin uudet kaiuttimet etuoviin ja sitten hymyssä suin kuuntelin tallissa niin eise monia minuutteja anna kunnella niin jo haluaa lepoon mennä. Kokeilin sitten että laittoin akkulaturilla lataamaan akkua plussa akkuun ja maa runkoon mutta eise silläkään antanau kuunnella.

Pitääkö tässä pörhölle soitella vai kuka se tietää niistä päivityksistä? Ei ole ennen ranskalaista ollu..

Tapani86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #13 : 02.12.2022, 13:55:56 »
No soittelin pörhölle asiasta niin huoltopäälikkö vai mikä nyt olikaan niin sano jo aikalailla suoraan semmosia ne on. noo lupautu ottaa viikonpäästä ja katsoa onko autoon uusia päivityksiä millä vian saa korjattua. Ja kyselin myös että tarviiko autolla tietää uudesta akusta niin sano että ei olla koskaan koodattu.

No jos ei tuolla saa mitään muutos niin pitää käydä kooda se lepotila pois viereisessä liikkeessä.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 976
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 508 - Webasto ihmettelyä.
« Vastaus #14 : 02.12.2022, 15:21:01 »
No jos ei tuolla saa mitään muutos niin pitää käydä kooda se lepotila pois viereisessä liikkeessä.

Melko turha keksintöhän se on ja varsinkin nykyisten S/S autojen aikaan kun akkua ei enää edes ladata täyteen lainkaan = Ecomoden raja on jo todella lähellä vaikka auton mukaan akku olisikin "täyteen" ladattu, joka todellisuudessa on vain jotain 80...90% oikeasti täydestä akusta :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08