Auto: Peugeot 407 sw 2.2 bensa manuaali -06
Terve! Eli omaa infoa 407 autoista kiinnostuneille. Ostin oman kyseisen auton 130tkm ajettuna ja omaa ajoa on tullut nyt 20tkm. Aikaisemmalla eli ensimmäisellä omistajalla autossa olleet remontit ajetuilta 130tkm ovat seuraavat:
- 71tkm Vesipumpun vaihto (jäähdytysnesteen katoaminen)
- 82tkm Etuoven lukon vaihto (ovea ei saanut avattua)
- 112tkm Vas.etu pyöränlaakerin vaihto
- 120tkm Vas.alapallo
- 130tkm Kytkimen korjaus (moottoritilasta kovaa ulinaa) ja oikean takalaakerin vaihto.
Eli tuollaiset olivat ensimmäisen omistajan remontit. Itselläni 20tkm aikana tulleet korjaukset ovat seuraavat:
- 133tkm P-tutkan anturi
- 135tkm Abs-tunnistin
- 147tkm Vas.takalaakerin vaihto
Tällä viikolla autossa rupesi ilmastointi sekoilemaan, eli äskeiseen voi vielä lisätä tulevan ilmastointi rempan. Vaihdettavaksi menee kaksi alue automaatti-ilmastoinnin säätöläpät.
Autosta muuten voi sanoa, että se on erinomainen ajettava pitkässäkin ajossa. Menee suorastaan kiskoilla! Autossa on myös ripaus premium tuntua. Lasikatto tekee sisätiloista avarat ja valoisan. 2.2-Litrainen (163hv) moottori liikuttaa autoa joutuisasti. 6-Lovinen manuaali vaihteisto pitää moottorin kierrokset matalana. Eli jos ei ole kiire, niin polttoaineen kulutus on melko maltillista. Positiivista sanottavaa siis löytyy, mutta toisaalta kilometrien kertyessä lasiin (150tkm) on tullut hieman varpaillaan oleva fiilis. Mikä menee seuraavaksi? Peugeutin laakerit tuntuvat ainakin olevan aika heppoista kulutustavaraa. Peugeot 407 arvon aleneminen on myös huomattavan nopeaa. Oman kyseisen yksilön päivän arvo on nopeasti
www.nettiauto.com vilkaisulla noin 9500 euroa. Eli jatkuvat ja kalliit remontit murentavat äkkiä halua säilyttää autoa pitkään. Toisaalta käyttöarvo on paras arvo ja itse ainakin olen suunnitellut pitäväni autoa vielä 200tkm paremmalle puolelle!
Aurinkoista kesää kaikille pösöilijöille
