Mulla on kaks uutta 407:n takapyörän laakeria myytävänä. Nuo laakerit käy myös ainakin joihinkin 607 malleihin. Motonetistä voi tuolla vara-osanumerolla katsoa tarkemmin.
Kiitokset JS:lle laakereista, ekotaloutta kierrättää, sopivat C5 III ja 607 sekä 407.
Alla vperan ohjetta hieman fixaten ja pari fotoa puuhaan ryhtyvälle tai toki voi lähettää yv:tä minulle.
QH NSK Motonet 12-2124, 67 €.
Vasen puoli jo jollotti ja avauksen jälkeen laakerirasva oli niin tonkköä, joten myös oikea puoli samalla pukilla vaihtoon.
Service Boxia työlästä ohjetta hieman soveltaen, päivitän muutaman vinkin työmäärän minimoimiseksi fotojen kera, ainakin 407 V6 mallissa meni noin:
- rengas pois tietty, originaalien aluvanteiden pulttien kirsitystiukkuus on 90 Nm
- jarrulevyn kiinnitysruuvit T30 torx, kiristys 10 Nm, eli käsin mutulla kiinnikin
- 13 ja 15 mm kiintolenkit jarrusatulan irroitukseen, kierreliima ja kiristys 30 Nm
- irrota toinen jarruletkun kiinnike, käsijarruvaijeria ei tarvitse irroittaa
- jarrulevyn koputtelun jälkeen se luiskahtaa jarrurungon välistä ilman jarrurungon irroitusta
- laakerin ulosvetoon paras on kolmijalka, kuvassa kaksijalka, prikka välissä
- laadukkaalla Stahlvillen 100/8 taltalla laakerikoolinkin irtoaa ilman räkkäköintiä
- laakerin voi naputella paikoilleen 40 mm hylsyllä, kunnon leka tarvitaan
- pukki 40 mm hylsyn alle väännettäessä ja tietysti toinen pukki taka-akselirungon alla koko ajan (tuo tunkki huomioiden), paras paikka on akselikorkeuden säätöpiste
- 40 mm hylsy akselimutteriin, kiristys 250 Nm, pukki hylsyn alle
- T55 torxia ei tarvita, jos irrottaa jarrurungon, niin kiristys 115 Nm
- samalla voi rapsutella jarrupalat ja jarrusatulan liukupinnat, sanotaan jarruhuolloksi :-)