Kerrotaas taas, kuinka kupeen kanssa sujuu. Alla korjauksia, jotka olen aiemmilla pesosilla välttänyt:
2012 (49000): alapallo/v
2014 (67000): alapallo/o
2015 (77000): imuventt. nokkapyörä
2016 (79000): etupyörän laakeri/v+abskehä
2017 (90100): etujarrulevyt+palat
2018 (95000): alapallo/v
2018 (95000): abskehä taka/v
2019 (98500): etupyörän laakeri/o+abskehä
2019 (98500): vaihdel.päätykansi
2019 (101900): abskehä taka/o
Helppo nähdä, että seuraavana tulee oikean puolen alakääntölaakeri. Ja sitten taas kaikki alusta....
Em. eivät siis sisällä normaaleja öljyn, jarrunesteen, jäähdytysnesteen, sytkärien, nokkahihnojen, apulaitehihnojen ym. vaihtoja.
Jotain hyvääkin: peilit, ovet. niiden lukot, sähköt ym., joita alussa pelkäsin, ovat toimineet häiriöttömästi. Tielle en ole jäänyt kertaakaan ja kulku on edelleen kuin uutena, äänetöntä ilman sirinöitä, kolinoita ym.
Etujarrut nyt ehkä laitoin listoille sen vuoksi, että nypyttävät vaikka laikat vaihdettiin 10000 km sitten.
Tulossa lienevät seuraavat rempat:
- pakoputkiston uusiminen
- kytkinremppa
- lämmityslaitteen läppävika
- jotakin muuta (mitä?)
Tuon em. vikalistan kustannukset olivat noin 4200€. Ei ehkä paha, mutta kyllä auton ylläpito tulee tarpeettoman kalliiksi näillä mun ajokilometreillä.
Mites muut kupeen omistajat ovat pärjänneet?