Foorumilla on aiheesta tarinaa muutamissa aiheissa ja tuossa etsitään vielä clippi tähän säätömoottorin johtojen kytkennän muutoksesta.
Ongelma:
Auto: 2006 407 SW 1,8 (6E6FYC).
Oliko kenellekään sitä läpänsäätömoottorin kytkentä kuvaa, kun siirtää sen moottorin kuskin puolelta sinne apumiehen puolelle? Miten ne johdot kytkisin ”ristiin”. Pitäisi saada toimimaan nopeasti, kun on hieman kylmä ulkona mittailla, eikä ole hallia, missä asiaa tutkia.
Ratkaisu:
Vaihda jatkojohdossa liittimen johdot [violetti/ruskea] ja [violetti/keltainen] keskenään ja myös [violetti/punainen] ja [violetti/valkoinen] keskenään. Moottorin pyörimissuunta vaihtuu ja lämmitys pelaa taas.
Lainaus käyttäjältä: Benkku - 05.02.2014, 20:49:52
Entäpä jos/kun johtimet ovatkin eri värisiä? PSA ei koodaa johtimia väreillä, vaan niissä on koodi, josta selviää myös johtimen funktio.
Tiedän, että värit vaihtelevat. Siksi laitoin sen liittimen kuvan, joka on nimenomaan läppämoottorin Visteon 4PUH-19E-616-XX liitin ja xx vaihtelee joko AC tai AB ja muutama muu kirjainyhdistelmä.
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.