Minulla on 208 vuodelta 2020. Autossani on 10 tuuman kosketusnäyttö, joka jäi joitain kertoja hyvin satunnaisesti pimeäksi. Tuo tuskin oli minun nykyisen ongelman alkuoire, mutta tällä hetkellä auto odottaa liikeessä uutta kosketusnäyttöä. On itse asiassa odottanut jo elokuun lopusta asti ja viimeisin arvio osan saapumiselle on joulukuun loppu. Asennus tuurilla tämän vuoden lopulla.
Jos kiinnostaa niin ohessa selosta millaisen polun minun auton kosketusnäyttö on kulkenut:
En tiedä tosiaan oliko ensimmäisen 1,5 vuoden muutama mustaksi jääminen ensioire - tuskinpa, mutta kesäkuussa se alkoi oirehtimaan siten, että radio-osuus ei jokaisella kerralla käynnistynyt eli radiota ei voinut kuunnella, samalla katosivat ohjelmoidut kanavat. Tätä tapahtui ensin harvoin, mutta kesän edetessä vika alkoi toistua useammin kunnes jossain vaiheessa vikaan tuli lisävivahde. Noin 5 minuutin jälkeen kosketusnäyttö käynnistyi uudelleen itsekseen ja kaiuttimista kuului poksahdus. Usein edellä mainitun käynnistyksen jälkeen radio toimi jälleen. Huollossa ei vikaan löytynyt sen enempää koodia kuin selitystä ja luonnollisesti demo-efektinä siellä ollessa tätä ei tapahtunut.
Vaikka radio ei toiminutkaan, olivat muut toiminnot koko ajan käytettävissä eli muun muassa ilmastoinnin säädöt ja navi toimivat moitteeta. Samoin musiikin ja muun äänen kuuntelu onnistui sekä bluetoothin että Android Auton kautta, joten se se vielä haitannut kuin satunnaisesti matkan tekoa.
Elokuun lopulla autonominen uudelleen käynnistyminen ei enää auttanut vaan koko järjestelmä käynnistyi 5 minuutin välein uudelleen ja uudelleen kunnes ohjelmiston lataaminen ei enää onnistunut ja ruutuun jäi oheisen kuvan mukainen "latausruutu". Tästä järjestelmä ei enää toipunut edes sammuttamalla moottori vaan tuo jäi noin tunniksi näkyviin.
Tämä oli jo ajamisen kannalta fataalia, koska mitään toimintoja ei luonnollisesti ollut käytettävissä. Tässä vaiheessa kiikutin auton liikkeeseen, josta päädyttiin tilamaan kokonaan uusi kosketusnäyttö (termillä tarkoitettaneen koko viihde- ja hallintajärjestelmää). Sain sijaisauton alle ja nyt odotellaan osaa. Nyt tästä on tosiaan kulunut jo 8 viikkoa ja viimeisin arvio osan tuotannolle on joulukuu ja tuurilla asennus ennen vuoden vaihdetta.
Yhteenveto, kannattaa varmaan olla aika tarkkana ja vaatia ajoissa uutta osaa tilaukseen jos alkaa oireet lisääntymään ja muuttumaan vakavammiksi.