Kirjoittaja Aihe: 407 - ongelmia puolien kanssa V6  (Luettu 2293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Derby77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
407 - ongelmia puolien kanssa V6
« : 25.07.2024, 14:03:55 »
Auto: 407 3.0 V6

Lähinnä tässä mielenkiinnosta kyselisin onko muilla ollut puolien kans ongelmia. Itsellä 407 3.0V6 peugeot ja siinä ollut vähän puolien kans ongelmia. Tosin nyt itse vähän tilannetta tarkkaillu niin huomannu että kakkos puolan johdot on kosketuksissa koppaan ja sehän on todella kuuma. Ehkäpä siitä johtuen välillä alkaa herjaamaan puolan vikaa. Nyt säästynyt vaihdoilta kun olen sitä johdon paikkaa vähän muunnellu tosin se niin lyhyt ettei sitä nyt paljoa voi muuttaa. Just äsken sitä johtoa vähän rämpläsin ja käytin piuhoja irti. No nyt taas toimii. Oliskos tuohon jotain vinkkejä ja onko muilla ollut puolien kans ongelmia? Tähän asti ollut niin laiska etten ole muuta kuin korjaamolla käyttänyt. Sielläkään ei vikakoodin lukijalla ole aina löytynyt vikaa mistä puolasta kyse.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 243
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - ongelmia puolien kanssa V6
« Vastaus #1 : 25.07.2024, 19:34:14 »
On kokemusta. Yleensä puola menee rikki ja voi korjaantua hetkellisesti. Tulppa harvoin vikaantuu, mutta vaih´dettava 120 tkm välein. Puolan johdot vikana epätodennäköistä, voit toki varmistella, korjaamalla eristettä tai jatkamalla johtoja sekä tarkistamalla liittimen. Vaihtaisin uuden puolan Delphi-merkkisen tai Valeon, Autoartikkelista voi tilata parhaiten laatuosana.
Tarkista takapuolien osalta, ettei ole öljyä tulppakaivossa, vika viittaa siihen, koska selkeä vikakoodi ilmestyy yleensä puolan rikkoontumisesta, mutta öljyinen tulppa kummittelee sytytyskatkoksista. Testerillä näkee eri puolien ns. varautumisajat.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Derby77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 407 - ongelmia puolien kanssa V6
« Vastaus #2 : 26.07.2024, 20:01:59 »
Kiitos vastauksesta. Joo itsellä ollut tää auto noin 8v ja kilometrejä on tullut paljon. Puolia on tullut muutama vaihdettua. Nyt tämä viimeisin tapaus kun ei vikakoodeja antanu ja aiemmin aina korjaamolla käyttänyt niin ajattelin kokeilla itse vaihtaa puolan. No se onnistu mut jotain 600-700km jälkeen taas herjas puolaa. No silloin johtoja käytin irti ja taas toimi normaalisti. Vähän ajan päästä sama juttu. Vähän johtoja yritin siirrellä mut on tosiaan niin lyhyet ettei niitä hirveesti voi paikkoja vaihtaa. Mut on nyt toiminu pitkään. Tulpat on tullu vaihdettua samalla kun puolakin. Kilometrejä tulee päivässä varmaan noin 250 km. Autollakin jo 412000km mittarissa. Hyvin on kaikinpuolin toiminut.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 243
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - ongelmia puolien kanssa V6
« Vastaus #3 : 26.07.2024, 20:40:32 »
Okei. Takatulppakaivot pääsee kurkkaamaan fikkarilla, kun kurkottaa motin päälle. Yli 400 tkm on hyvä saavutus. Sulakeboxin päävirtarele syöttää puolia ja ruiskusuuttimia (yhteinen 12V). Se on ollut vikakohde toisinaan menee rikki tai katkoo. Käykö motti viidellä röpöttäen? Boxille on laadittu ohje lisätä ulkoinen relekytkentä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Derby77

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 407 - ongelmia puolien kanssa V6
« Vastaus #4 : 27.07.2024, 16:05:14 »
Ei ole öljyä ja nyt tarkkaillaan tilannetta. Kiitos näistä. Hyvin on toiminut ja kilometrejä tullut. Toki onkin aina huollettu ajallaan