Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 40204 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #75 : 28.05.2025, 22:11:39 »
Kaikissa 407-malleissa on ESP ja se on oltava, kuten myös ABS. Kuka dumppaa BSI:n miten ja miksi? Onko luovuttanut auto juuri sama kuin autosi ja boxien koodit? Tarkista ohjauspyörän asentokulma ensiksi merkkitesterillä ja vikakoodit.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #76 : 29.05.2025, 10:10:21 »
Luovuttajan auto oli samanlainen samoilla numeroilla. Tai siis Sagemin ja sitten ECU:n numero täsmää. Mutta mikä tämä kysymys on. Että en olisi tarkastanut? Onko todella niin, että kaikissa on ollut ESP. Silloinhan tämä ei ole ongelma ensinkään ja hyvä tieto.. Mutta autossa ei ole ESP nappia. ABS toimii täysin kun kokeilin sitä hiekkatiellä. Mistähän tuon tiedon voisi tarkistaa, niin voisi mennä eteenpäin. Dumppaaminen tarkoittaa erpromille tallennetun tiedoston siirtämistä toiseen epromiin. Joko suoraan epromin pinniin kytkemällä tai sitten epromin vaihtamista fyysisesti. Tapoja on erillaisia. Tietäjät tietää kyllä.

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #77 : 29.05.2025, 10:53:11 »
4541 62   BRAKE CONTROL HYDRAULIC BLOCK   01   607 AND WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM SINCE RPO 08710   01   
4541 X2   BRAKE CONTROL HYDRAULIC BLOCK   01   607 AND WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM   01   

Joo, eli tämä oli höpötieto. Minun auton DAM on 8789. Ja kun autolla olen suorastaan kylkiluisua vetänyt rajatulla alueella niin ei ESP ole mukaan lähtenyt. Eli oliko oikeaa tietoa voiko ESP disaploida ohjelmallisesti vai pitääkö eprom dumpata. Minulla on kyllä paikka ja olen tarjouksen kysynyt että se oli joku parisattaa.

Ja jotta tunnelma ei menisi liian synkäksi seuraavanlaista kaskua perinnetiedon mukaan kerrotaan.

Rovaniemen lähellä on Songan kylä. Talvisodan prikaatin kenraali soitti kyläpäällikölle, että montako miestä lähtee. Kyläpäällikkö sanoi että kyllä kaksi Sattaa ainakin lähtee. Sotaan lähdon aika, tuli ja neljä linja-autoa kurvasi Sonkhaan sotilaita hakehmaan. Paikalle tuli sovitusti kaksi miestä. Erkki Satta ja Jalmari Satta. Velipoikia kun olivat. Sellainen oli Sonkalaisten sotaan lähtö.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2025, 11:30:08 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
« Vastaus #78 : 29.05.2025, 11:20:17 »
Sorry nyt vaan, sillä tuon 607 sijaan aattelin hetken 407:aa. Siitä vaan fixaten kuntoon, alkuperäisyyttä vaalien (mitkä ne vikakoodit olivatkaan?) ja sitten kovasti hanaa!

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #79 : 29.05.2025, 11:28:12 »
Kyllä hanaa annetaan, rajatulla alueella. Siellä voi ajaa vaikka katsatamattomallakin. Minulla on Lexia3 ei FullShip versio ja sitten 11 mutta se ei ehkä sen takia toimi ja jää siihen PP/Diag valikkoon jumittamaan. Olen laittanut HyperX ja pitää kokeilla vielä 10:llä. Jos sillä sais disaploitua tai ainakin katsottua sen polun loppuun. Minulla on toisena harrasteautona Vectrra 3.2 ja sillä sitä hanaa vasta annetaankin. 
« Viimeksi muokattu: 29.05.2025, 11:32:10 kirjoittanut PeugeotDriver »

Tkarkka

• Käyttäjä
« Vastaus #80 : 29.05.2025, 13:57:13 »
...Ja jotta tunnelma ei menisi liian synkäksi seuraavanlaista kaskua perinnetiedon mukaan kerrotaan.

Rovaniemen lähellä on Songan kylä. Talvisodan prikaatin kenraali soitti kyläpäällikölle, että montako miestä lähtee. Kyläpäällikkö sanoi että kyllä kaksi Sattaa ainakin lähtee. Sotaan lähdon aika, tuli ja neljä linja-autoa kurvasi Sonkhaan sotilaita hakehmaan. Paikalle tuli sovitusti kaksi miestä. Erkki Satta ja Jalmari Satta. Velipoikia kun olivat. Sellainen oli Sonkalaisten sotaan lähtö.

O.t. Talvisodassa Lapin Ryhmän komentaja oli 13.12.1939-28.2.1940 kenraalimajuri Kurt Martti Wallenius. Lapin Ryhmän perusti talvisodan alettua Lapin rajavartiosto, komentajanaan eversti Oiva Willamo.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #81 : 29.05.2025, 19:18:08 »
Harjoittellu tuota HyperV ja 10 kun sillä pitäisi toimia. Mutta eipä käynyt serial numberi vaikka sillä olen asentanut. varsinaiseen OS. Olen itse jo usean vuosikymmenen Fedora ja sitten Silvervlue käyttäjä niin on niin outo tämä Windowsmaailima. Onko kellään antaa serialnumberia? Tai miten sinä käytät varsinaisen käyttiksen ohjemia HyperV kautta vai onko se niin, että ne pitää asentaa virtuaalilevylle ja käyttää sitten virtuaalikäyttiksellä.

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #82 : 29.05.2025, 21:31:12 »
En saanut asennetua HyperV kautta Diagboxia kun ei serialnumberi kelvannut vaikka sillä olen kerran asentanut. Meneekö ne sitten vahaksi vai voi vain kerran käyttää. Kävin Verctra 3.2 kokeilemassa ihan 11 asennettuna ja Actia kyllä vilkuttaa ja yrittää kommunikoida mutta ei saa yhteyttä. Valikko Diagbox 9.85 menee läpi ja siinä löytyy Fault Finding ja alkaa sininen valo vilkuttamaan Actiassa ja kuitenkaan ei saa yhteyttä. Voisko tästä päätellä että itse Actia on viallinen vaikka Diagbox toimii . Tilasin eBayn kautta ja se ei ollut se täys versio vaan se halvempi versio. Sain siitä silloin rahat takaisin sillä perusteella. En ole käyttänyt ja ei ole tuntumaa siitä miten se pitäisi toimia. Mutta kyllä tuntuisi että itse Diagbox on ihan oikein asennettu ja toimii siis 11 suoraan mutta Actia on viallinen. Olisko jollakin Diagbox ja kokeilisi että toimiiko tuo kaapeli niin sais varmuuden siitä. Ja tomisko Boschin monimerkkitesteri että vois sillä disabloida ESP.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2025, 22:21:07 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
« Vastaus #83 : 30.05.2025, 07:42:16 »
Hyviä ajatuksia, mutta kokeile asentaa ohjelmisto uudelleen, mahdolliseen toiseen PC:hen. Ensiksi vielä kerran: "Testerijohdon pyöreä liitin huolella kiinni ja kun ohjelma on päällä, niin USB-liittimen irroitus ja takaisin laitto koneeseen". Mitä tekstiä ohjelmisto herjaa PC:n näytöllä? Kokeilitko ohjelmistosta avautuvaa PPS-valikon puolelta startata testeriä?

Vielä tuohon varsinaiseen 607:n ongelmaasi, että mitä vikakoodeja auto antaa? Heräsi ajatus, että onko ABS-pumpun hiilet loppu ja auto herjaisi väärällä lyhenteellä. Kuuluuko pumpun surina, kun painelet jarrua tai kun virrat päälle? Muutoin tuo melko viisas auto = diagnostiikka= ilmoittaa vioistaan, mistä alkaa korjata elektroniikkapuolta.

Vaikka tavasin koko viestiketjusi lävitse, niin auton tietoja ei löytynyt, kirjaatko tähän joku joku muu kohtaa vastaavan vian, niin pääsee helpommalla  ;).

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #84 : 30.05.2025, 20:14:51 »
Kokeilin tuota USB ottamista. EI vaikutusta. Ooppelista yrittää lukea. Mutta Pösön tapauksessa siinä valikossa missä on autodiag ja pp niin se ei avaa kumpaakaan. ABS toimii ja ei anna vikaa ja pumppu pumppaa normaalisti soratiellä. Niin, että se antais tuon ESP valon. Autossa ei ole ODB vikakoodeja. Ajattelin että teippaan umpeen sen pikkunäytön mittariston keskellä jos ei muuta. Missähän se summeri on että sen saa hiljaiseksi. Siinä on vain se että se ESP vilkuttaa myös moottorin vikavaloa. Vaikka vikakoodeja ei ole. Keskinäytössä on sopivasti varjostuma ettei tekstiä saa kunnolla selvää, Että sais katsastettua. Huomenna naapurin IT guru aiko auttaa. Kuulemma repii viidetonnin palkaa. Näin se mulle ainakin kehasi pihalla. Että kyllä semmoiselle ukolle pitäis olla vasemman käen homma. Että saa selville onko se softa vai rauta onglema ennen kuin menee tuotantoon. Eikä ne sillai tärise nämä alan asiantuntijat. Tuli vain mieleen, että eikö sen näkis siitä F9 liittimen pinnistä, että tuleeko sieltä 1/0 lainkaan ilma läppäriä jolloin tietäisi varmasti että vika on Actiassa. ELi minkänäköista signaalia se K-line, KWP2000 SLOW k pitäisi olla. Eikö se pitäisi olla 0-5V sahalaitaa. Luulisin sellaisen tunnistavan helposti.

607 VF39D3FZB92021446 3FZ (EW12J4) 2.2 16V 116 kW / 158 hv
« Viimeksi muokattu: 30.05.2025, 20:53:57 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

• Käyttäjä
  • 508 GT-Line 225
« Vastaus #85 : 30.05.2025, 21:38:40 »
Hyvä juttu, valaisi tilanteen. Bitti on nyt vaan poikittain. Ehkä jokin asetus ja sopeutus voi poistaa vian, jahka saat Diagboxin tai PPS:n  rokkaa.  Summeri saatta olla rattiviiksipaketissa, jos on kuten 407:ssa. Tarvista ratin kääntökulma-anturin oikeellisuus, kun saat Diagboxin, sen kalibrointi tehdään ajossa suoraan ja ratin asennon mittausarvo tällöin 0-astetta.

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #86 : 30.05.2025, 21:59:16 »
Olen tosiaan tyhjentänyt OBD kapulalla, niin tiedän että K-line toimi. Sen voi helposti katsoa oscolsikoopilla. Se on 0-12V mutta kysymys olikin tuosta epäilystä Actia K line to usb signal adapterista että tomiiko se ollenkaan. Minkähän näköinen se USB signaali kuului olla ja sitten vain katsois että tuleeko sieltä mitään jolloin tietäisi toimiiko Actia ensinkään kun sillä en ole vielä yhdestäkään saanut tietoa ulos. Ottaakohan se virran autosta vai tietokoneesta. Tökkäis vain auton ja virrat päälle niin siitähän näkee osciloskoopilla usb pinnistä että tuleeko mtiään jos se ottaa autosta virran mitä itse arvelen.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2025, 22:04:27 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #87 : 31.05.2025, 10:03:49 »
Onhan nyt niin, että Diagboxilla voi disabloida ESP. Näin se pitäisi olle kun kahdesta lähteestä sitä katsoin.

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #88 : 31.05.2025, 14:32:49 »
Oliko sähkötekniikan erikoisasiantuntijoita. Kun Universal Serial Bus ilmeisesti on 3.3V ja näyttää että se on pari volttia ja sitten olihan niin että 240Hz  5 milliseconds jokaiselle piikille niin se tekee ungefär 100 ms näytteenotto ikkunalle jolloin tulis parikymmentä 2-0V pätkää näyttöön. Ja Actia ottaa virtansa USB liitimestä sen minä katsoin tuossa. Ja onhan se niin että Ne ovat peilikuivia nämä signaalit. Olin tuossa mittaamassa ja sain jo alustavia tuloksia mutta pitää vielä varmentaa ennen julkisuuteen tulemista.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2025, 14:37:12 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

• Käyttäjä
« Vastaus #89 : 31.05.2025, 16:41:19 »
Noniin. Kyllä se Actia on viallinen. Ohjelma toimii kyllä. Valikko on tietenkin niin että K-line vanhemmille ja uudemmille Global test menee CAN väylää. Mutta muunnin antaa vain purskeita ja vilahtaa osciloskoopissa yritys mutta mitään liikennettä ei oikeasti PC:en päin mene. Ja signaalikin on huonolaatuinen. Signaalia tulee vain silloin kun valo palaa ja sitten kun Oopelissa CAN vaylää lukee niin valo vilkuu mutta tulee sitä samaa pätkää. Laite ottaa jännitteensä USB väylästä kun se tietenkin on vakiotu jännite eikä OBD pstokkeesta. Kaikkea sitä myydäänkin.Ja tuossa yhdessä kuvassa näkyykin mukavasti että 20 ms eli 0.02 s ruutu ja siinä viitisen piikkiä näkyy ungefär ja siis 5 per 1/0 niin se tekee Elon laskuopin mukaan 240 Hz joka on Universal Serial Bus 2.0 maksimi ja toisaalta jännite on 3.3V joka myös sovitun mukainen. Korjatkaa kun olen kuitenkin sen verran maalainen että voi tulla virheitä. Niin, että siinä on kyllä vähän yritystä, mutta ei lähetä kuitenkaan tietoa.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2025, 17:02:26 kirjoittanut PeugeotDriver »