Aika yleisesti vuotaa lampunpesurin pumpusta.
Se on hieman ahtaasti lokasuojaa vasten, mutta on askarteltavissa pois ilman säiliön irroitusta juuri ja juuri rystyset verillä. Säiliönkään irroitus ei mikään iso homma ole. -> Nosta pyyhkijöiden vivustojen suoja pois. Etureunassa klipsit. (samalla voit tarkistaa raitisilmasuotimen kunnon) -> Pesurin täyttöputken kiinnitysmutteri (10mm, muovia) irti -> Täyttöputkessa oleva johtoliitin auki -> kääntele täyttöputkea edestakaisin ja vedä samalla ylöspäin, jolloin se nousee ylös säiliöstä. -> Rengas irti -> Ota sisälokari kokonaan irti (Oliskohan ollu 6 muovikiinnikettä..) -> Säiliö on kiinni etureunastaan yhdellä mutterilla (10mm) suoraan renkaan yläpuolella -> Laske säiliön etureunaa alas, jolloin se irtoaa ylä- / takakiinnikkeistään.
Lampunpesurinpumpun itse pumppuosa on nipussa muovipannalla joka väsyy ajan kanssa. Konstruktio on ns täyshalvennettu, eli ei ole mitään tiivisteitä pumpun rungon ja sen kannen välissä. Kun panta väsyy, niin alkaa tiputtelemaan. Kylmästi ruuvarilla panta, jossa majailee myös letku-ulostulo, väännetään poikki/irti rungosta. Puhdistetaan osat huolella ja karhennetaan liitospinnat kevyesti esim teräsvillalla. SuperEpoksyä tms maltillisesti rungon ja kannen liitospintoihin, varoen liimaamasta roottoria samalla, sekä myös pannan sisäpintaan varsinkin letkun ulostulon tienoille. Pumppu nippuun ja pannan palat liimataan ympärille. lopuksi voi vielä epoksyä sutia pannan ja rungon liitoskohtiin paikallaan pysymisen varmistamiseksi. Kuivumisen ajaksi olen pyöräyttänyt vielä nippusiteen ympärille.
Kymmenkunta olen korjannut, hätäisimmille löytyy valmiiksi korjattu vaihtopumppu hyllystä, jos ei jaksa odotella liiman kuivumista.
Säiliö takaisin käänteisessä järjestyksessä. Kun irroittaa vilkun, niin sen aukosta näkee että säiliön takakiinnike asettuu koloonsa.