Näyttääkö SEL tuo paineensäätöventtiili samalta kun se minkä putsasit? Eniten kiinnostaisi että liikkuiko tuossa jokin osa sormilla? Ilmeisesti tuo osa on sen verta kallis (700€?) että melkein kannattaa ostaa jostain purkuautosta ja vaihdella niitä vaikka sitten vuoden välein.
Itse olen ymmärtänyt noista räjäytyskuvista niin että tuo kiiltävä pää pitäisi liikkua.
Kyllä se on samanlainen, mutta liikkuvista osista en pysty sanomaan mitään. Ohessa juttua koodista P0230.
P0230 is actually given as the [tank] fuel pump relay circuit. Terminals in the combined relay plug?
HDi's have smooth-running monitoring that uses the fluctuations in flywheel rotation speed to determine the effectiveness of every individual injection.
So if they're ever lumpy, it means that it can't compensate - and that's often trouble.
Have a look at those smoothing figures - most scanners show them and see.
An injector leak-back test needed. Also read the rail-pressure at idle.
As to the code - check the glowplugs and replace as necessary. While they're out - screw in an adaptor and do a compression test.