Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #15 : 17.09.2009, 17:45:35 »
AP häly voi tulla monesta eri asiasta:

- Tulpat
- Puola
- Hydr.nostimet
- softa
- lambda(t)
- ym...
Peugeot 3008 hybrid

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #16 : 14.10.2009, 14:48:24 »
Auto: 2002 406 Mistral 1,8.

Tuli "AP-fault" ja "Catalytic c.-fault" näyttöön. Poistuivat sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä. Poistuvatko nuo merkinnät vikamuistista itsestään ajan mittaan, vai onko ne pakko poistaa/poistattaa ennen katsastusta (johon aikaa yli puoli vuotta)?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #17 : 14.10.2009, 20:32:03 »
Täällä sytytti vaihteeksi vikavalon ja samat antipollution ja catalytic converter faultit. Taitaa jäädä vikamuistiin eivätkä poistu itestään. Ois soma, jos joku keksis mistä nämä johtuu
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #18 : 14.10.2009, 20:47:48 »
Taitaisi tulla melko pitkä lista mahdollisista herjojen aiheuttajista. Polttoaine- ja sähkökatkoksista yms. häiriöistä johtuvia vikoja kun voi aiheuttaa useampikin eri komponentti, vikaantunut tai vain hetkellisistä häiriöistä aiheutunut osa, sääolosuhteet jne. Mitä enemmän sähköisiä toimintoja, sen enemmän häiriöitä. Nuo häiriöt ja ilmoitukset ovat siitä erikoisia, että jotain tiettyä herjaa saattaa esiintyä jollakin aikavälillä useastikin ja taas olla pitkiäkin aikoja, että kaikki toimii moitteettomasti.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #19 : 14.10.2009, 20:49:42 »
Taitaisi tulla melko pitkä lista mahdollisista herjojen aiheuttajista. Polttoaine- ja sähkökatkoksista yms. häiriöistä johtuvia vikoja kun voi aiheuttaa useampikin eri komponentti, vikaantunut tai vain hetkellisistä häiriöistä aiheutunut osa, sääolosuhteet jne. Mitä enemmän sähköisiä toimintoja, sen enemmän häiriöitä. Nuo häiriöt ja ilmoitukset ovat siitä erikoisia, että jotain tiettyä herjaa saattaa esiintyä jollakin aikavälillä useastikin ja taas olla pitkiäkin aikoja, että kaikki toimii moitteettomasti.

Justiinsa nuin ja kun tietäis juuri sen oikean aiheuttajan. Edellinen kerta oli joskus keväällä ja sitten useamman kuukauden poissa vain palatakseen takaisin kiusaamaan  >:(  ???
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #20 : 14.10.2009, 20:56:22 »
Niin ja mahdetaankohan noista vikailmoituksista päästä koskaan eroon, koska kuten sanoin, aika suuri osuus on myös näillä säiden vaihteluilla, välillä lämmintä ja välillä kylmää ja kosteaa. Mahdollisimman tasainen ja kuiva ilmasto olisi paras sähköisten toimintojen kannalta, eli pitäisiköhän muuttaa Afrikkaan Pösön kanssa. ;D
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #21 : 15.10.2009, 10:36:24 »
Eniten minua kiinnostaa onko muilla merkeillä näitä samoja ongelmia? Ainakin katsastustilastoissa OBD hylkäys näyttää olevan varsin yleinen kaikilla merkeillä? Onko nyt sitten otettu taas käyttöön tekniikkaa jota ei ole riittävästi testattu käytännön oloissa?

Jake-71

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #22 : 16.10.2009, 12:09:30 »
Kyllä mun mielestä kaikki viittaa juuri tuohon edellisessä hahmoteltuun tapahtumien kulkuun.
Vaikka omassani kävikin niin onnellisesti että ymmärsi olla katsastuksen ajan valittamatta, niin onhan se nyt ylimääräinen kustannuskin käydä kuittauttamassa vikamuisti tyhjäksi ennen konttorille menoa, ja sitten vielä ajoitettava käynti siihen "vikailmoituksettomaan" ajankohtaan. Tämän lisäksi on kyllä vielä varsin hermoja kiristävää kuunnella sitä piipittelyä ja lukea jatkuvasti samaa herjaa ajotietokoneen näytöltä. Omani on nyt taas ollut kai kohta viikon päivät piipittämättä, mutta eiköhän tuo ah niin ihana ja niin odotettu Antipollution Fault-teksti taas piakkoin ilmaannu ilokseni...

Ode_406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #23 : 24.11.2009, 10:05:53 »
Auto: 2001 406 2,0 ST.

Tuota antipollution faulttia rupesi minullakin huutamaan, kun joutui ensimmäisen kerran käynnistämään kylmän koneen ilman lämmittämistä. Ensin vilkkui ja piipitti jatkuvasti, eikä loppunut, vaikka sammutti auton. Käytin akkua irti, joka auttoi sen verran että enää ei piipittänyt kuin kerran käynnistettäessä ja vikavalo jäi päälle.

Ajoin huoltoon, jossa testeri näytti vian tulevan flektiltä. Testerillä kokeilemalla flektin pienempi nopeus on pimeänä eli vika lienee vastuksessa. Vikavalo hävisi nollaamalla eikä tullut takaisin, mutta syttynee jos flekti yrittää pyöriä. Tänään menee vastuksen vaihtoon, niin näkee että uusiko vika sen jälkeen.

Sinänsä outoa että vika tulee flektiltä, kun olin itse varma että se tulee käyntihäiriöstä/sytytyskatkosta. Moottori kävi nimittäin jonkin verran epätahtiin kylmänä. Olisiko sitten sattumaa?

back in black

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #24 : 05.12.2009, 19:04:23 »
Auto: 2002 406 SV 3,0.

Ti aamuna töihin lähtiessä ajoin n.50 m sammutin auton,jätin virrat + pakin päälle, että näin pimeässä kytkeä kärryn kiinni. Taas auto käymään ja pimpelipom: moottorin vikavalo syttyi ja antipollution fault. Eihän luulis kärryn pistokkeen kytkemisestä johtua, auto toimi kuitenniin suht normaalisti,ehkä lievää nyppimistä. Töissä akku irti päiväksi, ei vika poistunut.

To kerkesin yhdelle pikkupajalle missä katottiin vikakoodit. Heitti seuraavaa:
po 122 TPS kytkin (3)  kaasupolkimen asento tunnistin anturi/katkaisin A

Tunnistimelle tulevaa 4 napaista liitintä rassasin, ei vaikutusta. Mihin nuo neljä johtoa menee? ja miten vaikuttaa? Että onko vaan tuo asentotunnistin vaan menny just rikki, kun kytki kärryn? Vai onko vielä erikseen jokin anturi A mistä vikaa etsiä. Kaasupedaalilt tulee vaijeri,ei siel päässä kait mitään ole?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #25 : 07.12.2009, 02:09:45 »
Tässä autossa saattaa palaa kahtena päivänä peräkkäin jota se ei ennen tehnyt
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

back in black

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #26 : 13.12.2009, 20:20:09 »
Vika ei poistu. En usko että se on tuo asentotunnistin, jos siitä ottaa johdot pois niin käynti menee tosi huonoksi ja ABS/ESP viat myös päälle. Korjaisin itse jos tietäisi missä vika.

J-PR

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #27 : 14.12.2009, 09:52:12 »
Eikö kukaan muu ole tehnyt kuten Bazztob, eli hydrauliset nostajat vaihtoon? Jos tehdas on todennut vanhemmantyylisten nostimien temppuilevan (=liian suuret venttiilinvälykset) niin tuo olisi aika looginen korjauskohde. Kallista tietysti, mutta ei noiden puolapakettien, lambdojen ym vaihtokaan halpaa ole.

artsi

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #28 : 14.12.2009, 11:41:49 »
"Meidän suvussamme" on nuo kaksi 406 GW:tä, joista vanhemmassa - vm 2002 - on tätä Antipollution Fault -vaivaa. Ollut pitkään. Satunnaisesti ilmojen kylmettyä syksyllä oireet alkavat. Tähän asti ei ole ollut muuta harmia kuin se, että joskus käynnistyksen jälkeen moottori käy huonosti, tulee virheilmoitus, mutta sammutuksen jälkeen uudelleen käynnistettäessä käy ja toimii normaalisti. Ja jonkin ajan päästä ei herjaile enää.

Tämän kanssa on nyt tultu toimeen neljä-viisi vuotta. Mikä on ennuste, mitä tapahtuu, jos venttiilinnostimia ei vaihdata? (Jos oletetaan, että ongelma johtuu niistä. Ja noin tuhat euroahan niiden vaihdattaminen maksaa.)

J-PR

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #29 : 14.12.2009, 12:04:38 »
Tuhat euroa kuulostaa pahalta. Pääsisiköhän halvemmalla jos kokeilisi vaihtaa tehokkaamman öljypumpun? Tuntematta ko. moottoria tarkemmin, olettaisin että öljypumpun vaihto ei liene työnä kovin iso operaatio. Alkuperäisen pumpun kunnostuskin voi auttaa ja kaiken öljynpaineisiin alentavasti vaikuttavien tekijöiden (esim kk-laakereiden) korjaaminen.

Nostinten irtiotto ja puhdistus voisi myös auttaa (ainakin tilapäisesti).  Jos on jonkinlainen toleranssiongelma kyseessä. Olisi mielenkiintoista tietää millainen ero vanhemman painimen ja kehitysversion välillä on.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2009, 12:59:46 kirjoittanut J-PR »