Kirjoittaja Aihe: 406 - Ohjainlaite lukkiutui  (Luettu 1737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toimleri

  • Vieras
406 - Ohjainlaite lukkiutui
« : 09.09.2020, 16:01:42 »
Auto: 1999 406 2,0 HDi.

Onkohan tälle kotikonstein tehtävä mitään? Testeri sanoo, että ECU locked, eikä tottele kaasupoljinta tai mitään. Antaa kaikki mahdolliset vikakoodit. Laitteisto on avaimien ohjelmoimiseen. Välillä lähtee käyntiin, jolloin kierrokset jämähtävät noin 1500 kierroksen paikkeille, kaasusta ei siltä tapahdu mitään. Toisinaan ei käynnisty ollenkaan. Auto on 110 heppanen hdi 406.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #1 : 12.09.2020, 12:51:51 »
Lähetä Britteihin. Siellä oli yksi mikä laittoin IMMO off ECUN. Ei siihen kotikonstein mitään voi tehä. Tai sitten se on vain eltaantunut se kompuuttori. Klooni ECU siihen. Parisattaa mennee.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #2 : 12.09.2020, 13:27:45 »
Tai kysy plagulta, jos jeesais.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #3 : 12.09.2020, 19:06:56 »
Tämä on erinomainen vaihtoehto https://www.hdi-tuning.co.uk/ecu-remapping/how-it-works.html Kaapelilla softa ulos sähköpostilla tiedoto britteihin. Todennäköisesti saat tuunatun softan samana päivänä takaisin. Tai jos ei taivu softan lukemiseen "uutta" unlocked Ecu tilalle. https://www.hdi-tuning.co.uk/ecu-remapping/unlocked-IMMO-off-plug-and-play-ECUs-remapped-ECU.html

Olen käyttänyt Steven palveluja ei voi kun kehua. C5 2.0 HDI 136 Fap autosta tuli 170hp 390Nm egr+Fap off auto.
Citroen C5 I  &  C5 II

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #4 : 12.09.2020, 19:21:56 »
Oliko Steve luotettava? Minulla on kans Stevellä Voortin PCM siellä rehabissa. Tuntuu osaavan asiansa eikä ole pelkkää höpinää.

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #5 : 12.09.2020, 21:31:45 »
Minun tapauksessa ainakin Steven kanssa homma toimi täydellisesti. Vastailee kysymyksiin lähes välittömästi ja Ecun uusi softa tuli minulle muutamassa tunnissa.
Citroen C5 I  &  C5 II

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #6 : 13.09.2020, 09:22:08 »
Otikko Teuvolta sen Stage ykkösen? Mites polttoaineenkulutus? Joo se vastaa äkkiä, se varmaan nukkuukin läppäri kainalossa. Nehän on aina poikamiehiä nämä tämmöiset taphaukset, ko ei niillä ole oikein muuta elämää. Ja sitten se heti tietää mistä on kysymys. Onko se sitten että sillä on IMAP kansiot tehty joka asiakkaalle. Muuta selitystä en keksi. Oliko sulla EGR poisto. Sitä se suositteli, mutta itte ajattelin että pitäsikö pyytää se jättämään sen. Se vissiin hommaa sieltä vastaavan PCM:än romikselta ja sitten kloonaa. Tuskin se niin vaativaa on, mutta pitääkö siihen sitten olla autocom ja vähän kokemusta vai miten se menee? Meinasin maksaa Hollannin tilille niin saa valuuttahyödyn vielä maksusta verrattuna PayPaliin. Eikä mene kopeekkoja Amerikkaan. Onko sinusta palvelun hinta linjassa. Minusta se on vertailukelpoinen muihin toimijoihin. Ettei vaan vahingossa tule liikaa maksettua. Vieläki näkee painajaisia siitä Wetterin Apsipumpun sopeutuksesta ko oli niin kallis. 
« Viimeksi muokattu: 13.09.2020, 09:29:49 kirjoittanut PeugeotDriver »

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #7 : 13.09.2020, 09:48:30 »
EGR on nyt OFF. Ei onnistu millään autocomilla noi hommat. Siinä edellä antamassani linkissä on millä ohjelmalla mikäkin ECUn tiedoston voi imaista. Ecun softa vielä sitten muokataan eri ohjelmilla. Oikaisen tännekin että Siemens SID 803 A Ecusta voi imaista tiedoston Kess V2 sen uusimmalla softalla, OBDn kautta. Mistä muualta saa toimivan ohelman autoon muokattuna 99 punnalla? Teki em. hinnalla vakio softan josta deletetty egr ja fap sekä viri 170hp egr ja fap off.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2020, 09:53:49 kirjoittanut powerage »
Citroen C5 I  &  C5 II

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #8 : 13.09.2020, 09:59:44 »
Eihän 406 HDi:n EGR poisto tarvitse mitään softaa, pelkät sokeat tiivisteet putkeen. Taisi päivityksesi olla muuhun kulkineeseen kuin otsikon mukaiseen.

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #9 : 13.09.2020, 10:04:14 »
Nyt olikin puhe egrn poisto softasta. Olen maininnutkin että kyseessä on C5 136 fap ja miten homma toimii HDI tuning ltd:ssä.
Citroen C5 I  &  C5 II

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Ohjainlaite lukkiutui
« Vastaus #10 : 13.09.2020, 13:12:53 »
Juu, eli Teuvo otti sata Sterlingiä tuosta. No ei se kuulosta pahalta. Minulla on työn alla juuri tuo SID 803 ja on 230 Sterlingiä. Olenko minä maksanut liikaa? Tämä on hyvää knowhouta kun varmaa on että tämä lisääntyy tulevaisuudessa tämä homma. Minä laitoin testimielessä Voortin PCM ilman paketoinita. Postimerkit vaan alumiiniin ja siitähän se taivastelu alkoi kun Teuvo sai sen sinne Walesiin ehjänä. Tuo sama parilitrainen on ilmeisesti HDi PSA puolella? Eli ihan relevantti tämäkin aihe. Minulla on koneessa turbon siipien liikkumattomuus ongelmana. Olen kohtalaisen varma, että se on tuon PCM:än FET:in pettäminen. Kun laitan 5W hehkun kuormaksi solenoidille joka ohjaa turbon toimilaitetta niin jännite romahtaa. Kun sen pitäisi olla akkujännite tyhjäkäynnillä ja siitä sitten kuuteen volttiin. Oliko elektroniikkahenkilöitä niin voisi vahvistaa. Harmi kun ei ole sitä skooppia millä tarkistaa. Mutta se selviää tuossa kun Teuvo sen laittaa sen tänne Laphiin sieltä Walesista. Näihän se paras oliskin, kun ne virtuaalisesti hoitelis hommansa ja muuten pysyis siellä saarellansa eikä tulis tänne melua pitämään. Kyllä minä ainakin olen tyytväinen tähän nykytilanteeseen.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2020, 13:24:13 kirjoittanut PeugeotDriver »