Ongelma:
Auto: 2006 207 1,6 HDi (90 kW).
Lähtee käyntiin ja käy kylmänä ihan niin kuin pitääkin. Lämpimänä tasakaasulla noin 80 km/h nopeuksissa toimii edelleen moitteetta. Mutta kun kierrokset nousevat lähemmäksi 2500 rpm alkaa nykiminen, joka loppuu, kun höllää kaasua. Kun vian saa niin sanotusti "päälle" ilmenee se myös paikallaan kaasuttaessa. Käynnin pätkiminen on enimmäkseen lyhytkestoista, eli alle sekunnin jaksoja. Jos se kestää pidempään, sammuvat myös virrat ja latauksen merkkivalo syttyy. Samalla katkeaa yhteys obd:n kautta olevaan tieokoneeseen.
Vikakoodeja oli kampiakselin asentoanturi, nokka-akseli asentoanturi, ecu ja jälkihehkutus.
Kuulostaako tutulta?
Ratkaisu:
Ongelma hävisi kun kaikki konehuoneen liittimet ja maadoituspisteet käytiin läpi. Mikään paikka ei tosin näyttänyt erityisen syylliseltä, joten siltä osin varsinainen vika jäi paikantamatta.