5008 Puretech automaatti, käyttöönotto tammikuussa 2018, kone meni vaihtoon 28 000 km kohdalla. Näistä Puretecin ongelmista oli näköjään paljon juttua tuolla 308-puolella, mutta ei (vielä?) täällä. Mun tapauksessa auto ilmoitti haluavansa korjaukseen kesken moottoritieajon, ei kuitenkaan mitään välitöntä pysäytyspyyntöä. Ja toimi ihan normaalisti, vein sitten seuraavana aamuna merkkihuoltoon. Ekana päivänä katsoivat vikakoodit ja kertoivat että pitää tutkia lisää. Seuraavana päivä ilmoitus että moottori pitää vaihtaa. Puristukset ok, mutta ohivirtaus yli raja-arvon. Liekö miten yleisiä nämä vielä näin uusissa? Merkkihuollon (Veho) toiminta kyllä oikein mallikasta, ja matka jatkuu taas.
Ärsyttämään jäi konerikon lisäksi myyjäliikkeen (Länsiauto) ja maahantuojan nihkeily sijaisauton kanssa. Joutui itse maksamaan puolet sijaisautokuluista, Länsiauto suoraan sanoi että eivät maksa kun ei ole lakiin perustuvaa pakkoa. Maahantuojan puolella kukaan ei vastaa kyselyihin. Automaattivastausta ja huoltotyytyväisyyskyselyä kyllä pukkaa, muttei mitään oikeita vastauksia. Nämä toki enemmän periaatteellisia juttuja, eipä toi sijaisautokulu takuukorjauksesta tehtaalle lähteneeseen laskuun verrattuna tietysti ole juuri mitään.