Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2018-)  (Luettu 17300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 148
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 464
Onko uusien 508:n 1.6 bensamoottorit toimineet jakoketjun osalta (ja muutenkin) moitteetta? Ainakaan täällä ei kukaan ole kertonut täystuhosta. Johan noihin on kertynyt kilometrejä sen verran, että jos thp-ongelmat olisivat olemassa, niin nyt niistä keskusteltaisiin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Joo. Käyn liikkeessä kyselee ja Citixillä voisi olla hieman tietoa, vaikka ei enää ole valtuutettu merkin edustaja. Maahantuonnissa on myös herra Pirnes, kertoo kyllä melko avoimesti Pözöistä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

EOY-508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Joo. Käyn liikkeessä kyselee ja Citixillä voisi olla hieman tietoa, vaikka ei enää ole valtuutettu merkin edustaja. Maahantuonnissa on myös herra Pirnes, kertoo kyllä melko avoimesti Pözöistä.
On Citix tietääkseni kuitenkin vielä valtuutettu merkkihuolto.

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Uuden 508SW:n maalipinta oli melko heikko esitys.

Noin 10 kpl selkeitä virheitä, jotka näytti siltä kuin kärpänen olisi lentänyt märkään maaliin.
Nämä "kiillotettiin" autoverkkokaupan toimesta, jonka jälkeen auto oli lähinnä naarmuinen, mutta nuo jäljet oli pääosin poissa.

Jos en olisi tiennyt vieväni autoa kiilloitettavaksi ja pinnoitettavaksi heti, niin en missään nimessä olisi hyväksynyt tuollaisena.


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Ikävä kuulla. Kiillottaminen on taitolaji, ettei jäisi hologrammeja. Musta maalipinta haasteellisin. Annahan muutenkin kuulua pakkakokemuksia 508 II ikkunoista ja muustakin. On se silti koukuttava kikotin, ainakin YouTubessa eri kieliset testit ovat pelkkää kehuvideota. Vertailutesteissä varsinkaan sedan-hatzbacci ei pärjää...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Kiillottamisen puolesta täytyy antaa pisteet Restyling Point:lle.
Pinta oli hyvin eri näköinen heidän käsittelyn jälkeen.

Käyttökokemuksia alkaa olla 1000 km verran, kohta voisi jo kirjoitella käyttökokemus osioon.
Odottelen huollon takaisin soittoa (kolmatta päivää), jotta saisi sähköajon takaisin valikoimaan.
Ehkä samalla yllättävät boostit pois, jotta olisi reilumpi käyttökokemus.

Ikkunoiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Ehkä sen takia, että tallissa on +17 astetta.
Jälkikäteen asennetun tummennuksen jälkeen takaikkunat vinkaisee kun menevät kiinni oven sulkemisen jälkeen.
Jos oikein sain paikannettua, niin alareunan tiiviste olisi tähän syyllinen. Täytyy yrittää saada silikoniöljyä sinne väliin.



JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Hyvä juttu.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tmohai

  • Vieras
508 Allure Hybridi 2020 meni tänään käymään huollossa.
Kevään saavuttua tänne pohjoisempaankin niin takaikkunaa ensimmäistä kertaa avattua kun pojan kanssa auton sisällä istuttiin.
Lopputuloksena oikean puoleiseen takaikkunaan pitkä naarmu sisäpuolelle lähes koko matkalta kun ikkuna kävi alhaalla ja nousi takaisin ylös.
Aikoivat selvitellä maahantuojan kanssa että mitä tehdään, autolla ajettu n. 10.000km ja kuulemma mitään sieltä ovesta ei löytynyt mikä voisi olla syynä.


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 759
Pieni kivi voinut olla välissä
Peugeot 3008 hybrid

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Minullakin näyttäusi toisessa takaikkunassa olevan naarmu sillä matkalla, minkä lasi laskee oven avatessa.
Vajaa 2000 km ajettu kun huomasin tuon. Kiveä epäilin myös, mutta olisi ensimmäinen autoni, jossa tuollaisra tapahtuu.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Takuuasiana hoituu.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Minullakin näyttäusi toisessa takaikkunassa olevan naarmu sillä matkalla, minkä lasi laskee oven avatessa.
Vajaa 2000 km ajettu kun huomasin tuon. Kiveä epäilin myös, mutta olisi ensimmäinen autoni, jossa tuollaisra tapahtuu.

Karmiton ikkuna taitaa altistaa helpommin roskien tippumisen lasin karmitiivisteen päälle oven sisäpuolelle. Ulkopuolella tiiviste ohjaa roskat sivuun, mutta sisäpuolella ne voi jäädä tuohon väliin.
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Omassani naarmu on ulkopuolella, eikä ikkunaa ole koskaan avattu tuota automaattista aukeamista enempää.
Ylipäätään voisi käydä säädättämässä nuo lasit, kun jäävät vähän eri tasoille B pilariin nähden.
Toki se pilarin muovilätkä liikkuu ihan sormin, joten voinee johtua siitäkin.

OliverX

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Hei, katseeni kiinnittyi tähän uuteen 508 swhen. Onko peugeot-kuskeilla tosiaan tullut vastaan isompia ongelmia näiden kanssa? Onko näissäkin noita 308sta tuttuja vikoja esiintynyt? Muuta mitä olisi hyvä tietää ennen ostopäätöstä?