Laitetaas nyt niitä mahdollisia vikakohteitakin kun alkaa olemaan 90 tkm. kokemusta tästä kakkosesta.
Mitään älytöntä korjaamolla ravaamista tämä ei ole aiheuttanut. Akku ja ureasäiliö on uusittu kertaalleen. Tuo urea tulee varmasti vaivaamaan jatkossakin, mutta oon jo mielikuvatasolla kinannut siitä sen varalle kun se hajoaa takuun päätyttyäkin.
Harmit on lähinnä ollut ohjelmistoon liittyviä typeryyksiä joihin en ole saanut vastakaikua vaikka niistä on huomauteltu. Sadetunnistin tykkää hinkata ajoittain kuivaa lasia ja vielä eritoten auton paikallaan ollessa. Kuolleenkulman tunnistin putoaa aina pois kun on vetänyt kärryä eikä palaudu päälle vaikka valikko niin näyttää. Päälle ja pois korjaa tilanteen, mutta se monesti unohtuu joksikin aikaa. Seuraavassa huollossa pitää pyytää pyöränkulmien tarkistus ja säätö. Hiukan on loiroksi mennyt viimeaikoina. Samalla saavat katsella ettei ole minkään välyksen aiheuttama. Öljyä menee noin 5 desiä 15 tkm. matkalle. Ei nyt ihan paha, tosin olen pitänyt vaihtovälin 15 tonnissa alusta alkaen.
Talvellakin kaikki pelaa niin kuin nyt voi olettaa. Eli karmittomat lasit on jäässä, mutta ei tarvii kuitenkaan vasaraa jarrujen herättelyyn niin kuin monessa muussa laadukkaammassa. Kässäri on aina kiristettynä kesät talvet kun on parkissa. Lämmityslaite lämmittää ihan mukavasti varsinkin webaston kanssa, mutta lämpötila voisi olla tasaisempi. Vaatii hiukan säätöä varsinkin pidemmillä siivuilla. Lämpenee ns. hiukan yli kun korin saa lämpimäksi. Kaikkiaan ihan hyvä talviauto.
Moottorinohjaus on kampanjana päivitetty kahteen kertaan. Nyt näytti taas servicen mukaan, että joku kampanja on päällä, mutta ei sit kertonu sen tarkemmin. Selvinnee kohta huollossa.
Tämä auto on siis 508 II 180 Bhdi Gt 2019.