Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2018-)  (Luettu 17299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Nyt ajettu ilman mitään ongelmia 19tkm(11/2020-->) ja toissapäivänä tuli mystinen "vika". Auton huoltoilmaisin "nollaantunut", näyttää vain kolme viivaa ja autosta lähtee korkeataajuista sähkölaitteen ääntä, kun laittaa virrat päälle. Ei kuulu, mutta tuntuu kyllä korvissa kuskin paikalla. Ei varmaan mikään tyyppivika  ;D Nyt auto huollossa ja odotellaan tuomiota.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 437
Mitähän tuo näyttää jos huoltoilmaisimelle tulee vuosi täyteen ennen kilometrejä?

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Normaalisti siinä kuuluisi lukea esim "jäljellä olevat kuukauder tai km määrä". Paha sanoa, jos huoltoaika ylittyisi. Kai se menee miinukselle? 😅

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 778
Jos huoltovälin aika tai kilometrit ylittyy, niin se kertoo kuinka monta km sitten huoltoon olisi jo pitänyt mennä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Seitsemän vuotta olen päässyt eteenpäin huolettomalla 2.0 HDi (120 kW) dieselmoottorilla, mutta nyt rupeaa auton vaihto olemaan hiljalleen ajankohtaista. Syvässä on Itsellä negatiiviset asenteet PSA:n ahdettuja bensakoneita kohtaan. Kaikki tietävät karttaa "vanhaa kunnon" thp-konetta (156hv) ja PureTech koneeseenkin on minulla ennakkoasenteeni. Kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia näistä uusien 508:in keulalla olevista 1.6 litraisten bensakoneiden luotettavuudesta. Onko näiden suhteen ollut käyttäjillä ongelmia?           
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 213
  • ajossa: 407 Coupé, Boxer, iVTEC
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 749
Tässä ostoa harkitsevalle lyhyt juttu:

https://kaasujalka.fi/2020/06/10/koeajo-peugeot-508-ehka-kaunein-farkku/
Tämä on nimenomaan farkkumallina iskevin omaan makuun.
Tuossa kun päiväkodin parkkiin yksi musta yksilö aina tulee lasta tuomaan ja hakemaan, ajattelen että tuo pitäisi oikeastaan olla minun auto.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 213
  • ajossa: 407 Coupé, Boxer, iVTEC
^
Joskus Omegoiden jälkeen ihailin C5 farkkua, ja unelmat toteutui... 😂
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 749
No niinpä ne voi.
Kun 508 I esiteltiin autolehdissä olin että WAU. Tuo olisi hieno joskus omistaa.
Ja niin vain se 6 vuotta oli omassa pilttuussa ja reissua tuli heitettyä paljon. Pidetty auto.

Mutta se vaihtui itsestäni rippumattomista syistä  (vaimo) lyhempään ja korkeampaan mallliin, joten jatkossakin voi olla että minun hieman 508 II SW:ssä viipyilevät katseeni eivät enää johdakaan mihinkään.  :D
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
... joten jatkossakin voi olla että minun hieman 508 II SW:ssä viipyilevät katseeni eivät enää johdakaan mihinkään.  :D
Saavat viipyillä vaaratta...  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ves_ku

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 437
Laitetaas nyt niitä mahdollisia vikakohteitakin kun alkaa olemaan 90 tkm. kokemusta tästä kakkosesta.

Mitään älytöntä korjaamolla ravaamista tämä ei ole aiheuttanut. Akku ja ureasäiliö on uusittu kertaalleen. Tuo urea tulee varmasti vaivaamaan jatkossakin, mutta oon jo mielikuvatasolla kinannut siitä sen varalle kun se hajoaa takuun päätyttyäkin.

Harmit on lähinnä ollut ohjelmistoon liittyviä typeryyksiä joihin en ole saanut vastakaikua vaikka niistä on huomauteltu. Sadetunnistin tykkää hinkata ajoittain kuivaa lasia ja vielä eritoten auton paikallaan ollessa. Kuolleenkulman tunnistin putoaa aina pois kun on vetänyt kärryä eikä palaudu päälle vaikka valikko niin näyttää. Päälle ja pois korjaa tilanteen, mutta se monesti unohtuu joksikin aikaa. Seuraavassa huollossa pitää pyytää pyöränkulmien tarkistus ja säätö. Hiukan on loiroksi mennyt viimeaikoina. Samalla saavat katsella ettei ole minkään välyksen aiheuttama. Öljyä menee noin 5 desiä 15 tkm. matkalle. Ei nyt ihan paha, tosin olen pitänyt vaihtovälin 15 tonnissa alusta alkaen.

Talvellakin kaikki pelaa niin kuin nyt voi olettaa. Eli karmittomat lasit on jäässä, mutta ei tarvii kuitenkaan vasaraa jarrujen herättelyyn niin kuin monessa muussa laadukkaammassa. Kässäri on aina kiristettynä kesät talvet kun on parkissa. Lämmityslaite lämmittää ihan mukavasti varsinkin webaston kanssa, mutta lämpötila voisi olla tasaisempi. Vaatii hiukan säätöä varsinkin pidemmillä siivuilla. Lämpenee ns. hiukan yli kun korin saa lämpimäksi. Kaikkiaan ihan hyvä talviauto.

Moottorinohjaus on kampanjana päivitetty kahteen kertaan. Nyt näytti taas servicen mukaan, että joku kampanja on päällä, mutta ei sit kertonu sen tarkemmin. Selvinnee kohta huollossa.

Tämä auto on siis 508 II 180 Bhdi Gt 2019.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2022, 20:47:00 kirjoittanut ves_ku »

Posilo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Jos uuskorista 508 on hankinnassa niin Suomen talven takia auto "vaatii" lämpimän tallin.
Karmittomat ikkunat jäätyy ja ovet ei aukea. Silikoni auttaa vähän ja IF enemmän.
Webasto ei toimi (Diesel) ja huolto on asian suhteen aika kädetön, Uutta akkua autoon.
Toimii hyvin kesäautona, hiljainen ja mukava kulkupeli.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Hyvää dataa. Pikkuvikojakin vähän. Juuri tänään vaihtoautorivissä oli PSE. Ajettu 41 tkm, tuulilasi rokomilla, mutta maalipinta keulassa ehjä. Hintalappuna 54 ke.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia näistä uusien 508:in keulalla olevista 1.6 litraisten bensakoneiden luotettavuudesta. Onko näiden suhteen ollut käyttäjillä ongelmia?           

Ilmeisesti uusien 1.6 litraisten bensakoneiden suhteen jakoketju- sekä karstoittumisongelmat ovat historiaa?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 778
Mikä sen karstoittumisongelman poistaisi, kun edelleen koneesta puuttuu imusarjaruiskutus, pakokaasujen takaisinkierrätys on toteutettu imuventtiilien kautta ja huohotus imusarjaan?