Morjesta!
Harkinnassa olisi käytetyn Peugeot 508 SW hybrid:n hankkiminen joten toivottavasti teksti osuu oikeaan viestiketjuun. Nykyinen auto on vm.-20 Passat GTE, mutta kyseinen kulkine on ollut omistuken aikana (6kk) enemmän pajalla kun omassa tallissa. Edelliset omistamani autot on ollut ruotsalaisia ja nyt tämän VAG kokeilun jälkeen päätin, että yhtään kyseisen yrityksen autoa ei itselleni enään tule. Sen verran lapsentautisia tuntuu olevan ja osaavat kyllä rahastaa varaosilla, joten ajattelin kokeilla tällä kertaa jotain uutta.
Mutta asiaan, omaan silmään "Pösö" 508 SW näyttää kyllä todella tyylikkäältä niin sisältä, kuin ulkoa ja nuo hybridin speksit on kyllä todella kilpailukykyiset muihin hybrideihin verrattuna. Muutama kysymys silti heräsi, sillä itsellä ei suurempaa kokemusta kyseisestä merkistä ole. Mitä noita autoja olen selaillut niin silmään on pistänyt ettei noissa hybrideissä ole minkään sortin moottorinlämmitintä, jos olen ymmärtänyt oikein? Onko porukka asennellut näihin webastoja tms. jälkikäteen vai kuinka hyvin tuo bensakone kestää kylmäkäynnistyksiä näillä leveyksillä?
Mitä tuosta aiemmin lueskelin niin koneen karstoittumisesta oli kirjoitusta. Pystyykö tuota itse toteamaan kuinka hyvin vai pitääkö autoa käyttää pajalla, tuon karstaongelman toteamiseksi?
Sen verran olen tutkinut nettiä, että monessa paikassa on moitittu 508 takatiloja, mutta itsellä on kaksi alle kouluikäistä lasta, joten tuolla jalkatilalla takana ei ole niinkään suurta merkitystä.
Mitähän tuollaisesta hybridistä kannattaisi koeajolla käydä läpi, eli onkohan jotain tyyppivikoja tms. joihin kannattaa kiinnittää huomiota? Malli on tietty sen verran tuore ja mitä noita suomessa myytäviä autoja olen katsonut, ei niissä suuria kilometrejä ole vielä mittarissa joten mitään suurempia vikakohteita noissa tuskin on?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!