Kirjoittaja Aihe: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma  (Luettu 11811 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #15 : 10.05.2021, 12:09:15 »
Hei,
Minulla kyllä lataus- ja esilämmitysasetukset  pelaavat 3008-hybrid2:n kanssa. Joskus kestää tovin, mutta aina on yhteys syntynyt. Ohjelmaversio on  1.29.1 IOS, eli luurina iPhone.
Bluetooth-yhteys sensijaan tökkii, pyytää vähän väliä liittymislupaa ja ajot päivittyvät satunnaisesti

Tämän innoittamana kokeilin lisätä työpaikan iPhoneen MyPeugeot appin. Siellä tosiaan toimii, ja on ilmestynyt mahdollisuus ajastaa lämmitys. Sitä ei Androidissa ollut.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #16 : 10.05.2021, 12:44:33 »
No en kyllä iPhonea hanki tuon takia.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #17 : 10.05.2021, 14:04:41 »
Mitään eivät asiakastuesta vastanneet, mutta nyt MyPeugeot ilmoitti että tilaus on rekisteröitävissä ja sain sen tehtyä. Se sanoo että aktivoituminen "vaatii useita vähintään 20 min matkoja" ja se ilmoittaa heti kun on kokonaan käytössä. Puhelimen ja auton rekisteröinti onnistui suoraan ongelmitta.

kai ne sitten vissiin jotain siellä tekivät. :o

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #18 : 10.05.2021, 15:21:21 »
No en kyllä iPhonea hanki tuon takia.

Moni autovalmistaja on kallistumassa Googleen päin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 778
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #19 : 10.05.2021, 18:33:42 »
Sillä ei ole mitään tekemistä tuon kanssa mikä sen auton infotainmentin käyttis on . Autonvalmistajat eivät ole kallistumasta Applesta Googleen vaan entisistä Windows- ja QNX-pohjaisista ja custom-Linux-toteutuksista Androidin käyttöön käyttöjärjestelmänä. Linux sielläkin on alla. Muutos on ihan järkevä ja olisi pitänyt tehdä jo ainakin 10 vuotta sitten. Nämä Magneti-Marellit, Continentalit, Siemensit ja muut ajoneuvojärjestelmien valmistajat ovat täysin käsiä mitään käyttöjärjestelmää ylläpitämään. Niillä on hirveä määrä väkeä ylläpitämässä aivan hirveää kuraa ja päivitystoiminnot on kivikaudelta.

Androidilla siirrytään kerralla nykypäivään, jos vielä älyävät lisensoida sopivan valmiin teknologian päivitysten jakeluun, niin että homma toimii kuun asennosta riippumatta, teki auton käyttäjä mitä tahansa. Näyttää kuitenkin siltä, että tuossakin yritetään "säästää" ja maksetaan oppirahoja seuraavat vuodet, kunnes sitten lopulta ostetaan se teknologia.

Ainakin Applella, Microsoftilla ja Samsungilla on tarvittava ja riittävän vikasietoinen ratkaisu. Applen ratkaisu tuskin on kaupan, eikä sitä ole tehty Androidille, mutta Microsoftilla on myös Androidilla toimiva ratkaisu ja nimenomaan Androidin ja sen päällä olevan ohjelmiston päivittämiseen. Samoin Samsungilla on Harmanin kautta entisen Red Bend Softwaren ratkaisut.

Stellantikselta voivat laittaa YV:tä, jos kaipaavat apua ;)

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #20 : 10.05.2021, 21:55:45 »
Nyt se lämmitys- ja akunnlataussäätö ilmestyi tuohon appiin. Ihan henkimaailman hommaa.  :-[

Mitään 20 min ajoja en kyllä ajanut. 2 viiden minuutin ajoa kylläkin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #21 : 11.05.2021, 07:40:45 »
Ehkä ei aiheeseen, mutta rönsyilee muutenkin. On appia ja remotea.
Mikä on toimimattomuuden taustalla, kun maahantuojan rooli on pyörittelllä tässä silmiään. Autovalmistajat ovat kaapanneet pilvipalveluunsa autojen infortaimentin.

Sillä ei ole mitään tekemistä tuon kanssa mikä sen auton infotainmentin käyttis on . Autonvalmistajat eivät ole kallistumasta Applesta Googleen vaan entisistä Windows- ja QNX-pohjaisista ja custom-Linux-toteutuksista Androidin käyttöön käyttöjärjestelmänä.

Stellantikselta voivat laittaa YV:tä, jos kaipaavat apua ;)

Kyllä, lyhensin Googleksi.

Volvohan kirjoittaa:
"Uppoudu laadukkaaseen media- ja audiokokemukseen.
XC40 Rechargessa voit hallita toimintoja todelliseen hands-free-tyyliin puhumalla Googlelle (Google Assistant ei tue suomen kieltä). Tutun käyttöliittymän kautta voit nauttia viihteestä ja pitää yhteyttä läheisiisi käyttämällä ainoastaan ääntäsi. Google Playn sovellukset ja huippuluokan Harman Kardon -äänijärjestelmä tuovat autosi lähemmäs sinua ja elämääsi kuin koskaan ennen."


Nyt se lämmitys- ja akunnlataussäätö ilmestyi tuohon appiin. Ihan henkimaailman hommaa.  :-[

Kyllä, jo neljä vuotta Linux-pohjaisella Parrotilla (lopetti Asteroid-tuotekehityksen, mutta on vahva taustalla bt-systeemeissä) ja sitten puhtaalla, erinomaisella Android 9.0 autosysteemillä tullut tuunailtua. OTA-päivitykset toimivat ilman ongelmia ja epävirallinen Androidin kehittäjätiimi takana https://forum.xda-developers.com/f/mtcd-software-development.7379/ .

Onneksi Penguin saattaa soittaa tuonne Stellantikselle tai puhelu kääntyykin Parrotille... ;)

"In March 2017, Faurecia starts the acquisition project for Parrot Automotive.[10] The company is renamed Parrot Faurecia Automotive. On October 1st 2018, Faurecia completes the acquisition of 100% of Parrot Faurecia Automotive[11]

Parrot Automotive’s customers include car makers such as McLaren,[12] Volvo Cars,[13] and Honda.
"

Eikä tässä kaikki, vaan Renaultilta on tulossa Megane-e
"”Auto on ensimmäinen uuden aikakauden Renault. Se näyttää hyvältä ja kulkee fantastisesti. Uskomme siihen kuin vuoreen.
Auton hipaisunäytön avulla pääsee käsiksi Googlen tarjoamiin pilvipalveluihin".
« Viimeksi muokattu: 11.05.2021, 08:05:02 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 112
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #22 : 15.05.2021, 17:40:39 »
Vähän off-topic, mutta huomasin MyPeugeot apissa ominaisuuden, jota voisi joskus käyttää hyväksi (edellyttäen, että appi ylipäänsä toimii). Etäilmastoinnin asetus ei onnistu, jos auto ei ole lukittu. Neuroottiset voivat näin varmistaa, että auto tuli varmasti lukittua olipa se missä tahansa. Huomasin kun mökin kuistilta ajattelin laittaa auton valmiiksi viilenemään, hellettä kun oli. Tuli kuitenkin virheilmoitus, että autoa ei ollut lukittu, mikä pitikin paikkansa.

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #23 : 15.05.2021, 18:14:07 »
Jep, noihan se toimii.
Pienellä suunnittelulla olisi vaikka voinut lisätä appiin tiedon siitä onko auto lukittu vai ei.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #24 : 15.05.2021, 20:19:28 »
Miten tossa valitaan viilennys tai lämmitys? Mulla antaa valita vaan kellonajan ja päivän.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 778
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #25 : 15.05.2021, 21:00:33 »
Tuokin on ihan älytön aivopieru, että auton pitää olla lukittu, muuten sitä ei voi esilämmittää tai viilentää.

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 112
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #26 : 15.05.2021, 21:04:42 »
Auton lämpötila menee kohti sitä arvoa, joka on asetuksena normaalilämmityksessä/ilmastoinissa. Asetusta ei voi apista muuttaa.

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #27 : 15.05.2021, 21:14:30 »
Onko joku kuitenkin kokeillut, että tuo viilentää?
Appsin bugittaessa olen laittanut autosta ajastuksen. Viileällä kelillä oli lämmittänyt, mutta lämpimällä ei parin minuutin vieressä seisoskelun aikana tapahtunut mitään.

Otos on 2 lämmitystä ja 1 viilennyksen yritys, joten kovin suuria päätelmiä tämän pohjalta ei vielä tehdä.
Auton näytön valinnassa lukee lämmityksen ajastus. Se sai epäilemään tuota viilennystä, joka olisi mustassa autossa erittäin kätevä ominaisuus.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 623
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #28 : 15.05.2021, 21:17:01 »
Ok. Osaako toi käynnistää ilmastoinnin jos se on kytketty pois päältä?

Rohmu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 112
Vs: 508 - hybridi e-remote aktivointi ongelma
« Vastaus #29 : 17.05.2021, 13:02:47 »
Kokeilin viilennystä tänään, kun auto oli kuumassa tallissa. Käynnistin apista ”ilmastoinnin”, kuten siinä lukee. Istuin autossa sisällä (ovet pitää siis lukita). Hetken kuluttua alkoi tuuletin pyöriä ja suuttimista tuli viileää lmaa.moottoritilasta kuului ääntä, mitä ilmeisimmin kompressori. Melu oli kohtuullinen, pyörittääköhän  ajosähkömoottori kompuraa.