Kirjoittaja Aihe: 508 - hybrid sähköajo  (Luettu 34656 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #15 : 12.02.2021, 10:27:45 »
Nyt syö miestä, mutta jos tuo kuitenkin kääntyisi Pözö-kiintymykseksi, ei hylkimiseksi.

Onkohan näissä jotain resettiä, jota voisi itse kokeilla ? Akkukengät irti minuutiksi tms ?

Ehkä se lupaa sitten pitkää ja onnellista liittoa  ::)


Akkukengät ohjeiden mukaan irti (odotellun kera), härskisti vaan, ei se takuuseen vaikuta. Pitäähän tuon auton
kestää resetti, tiedä vaikka olisi susi akku nyt vikana.
Varmaan "lastentautien piikkiin" on osa laitettava. Tuo tunkinkipuoli on myös haasteellista, mutta hieno 508 on tässä nyt käsillämme (-sämme).

Vaatisi testerin tutkia tuota autoa, netissä on versio 9.68, jonka taidan huvikseni hankkia, vanhat versiot eivät pysty uusia Pözöjä tulkaamaan.
Pyydä vikakoodeista tuloste sitten korjaamolta. Autossasi taisi olla 5 vuoden takuu.
Miten takuiden siirtyminen, jos myisi myy auton ennen määräaikaa?

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #16 : 12.02.2021, 10:52:54 »
Täytypä vielä tarkistaa kielletäänkö jossain akkukenkien irroitus.
Ainakin luovutuksessa myyjä ohjeisti mistä akku löytyy, jos joutuu lataamaan.

Otin tosiaan tuon takuun jatkon, joka siirtyy auton mukana jos sen myy.




monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #17 : 12.02.2021, 11:01:04 »
Enpä menisi takuunalaista autoa räpläämään.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #18 : 12.02.2021, 11:16:13 »
Tottakai omalla vastuulla, mutta autot on tehty ajettaviksi ja jos ei kestä normaalia sähkökatkoa, niin suunnittelijan pöydälle takaisin. Ajoakkuihin en kajoaisi, siellä vaanii melko suuri oikosulkuvirta ja siksi johdot ovatkin väritetty oransseiksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #19 : 12.02.2021, 11:30:05 »
Niin, vahvavirtapuolen sähköisku johtaa kuolemaan. Meneekö auto sitten virrattomaksi käynnistysakun kengät irroittamalla?  Kun auto on uusi, itse ei tarvi kokeilla.

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #20 : 12.02.2021, 11:37:15 »
Lisää viankuvausta: tänään auto siirtyi virransäästötilaan välittömästi kun koettaa kytkeä virrat päälle. Ajoakut on täynnä kun auto on ollut latauksessa koko yön. Viittaisi kovasti siihen, että ongelmat on lyijyakkujen toiminnassa.
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #21 : 12.02.2021, 11:56:23 »
Täytypä vielä tarkistaa kielletäänkö jossain akkukenkien irroitus.
Ainakin luovutuksessa myyjä ohjeisti mistä akku löytyy, jos joutuu lataamaan.

Otin tosiaan tuon takuun jatkon, joka siirtyy auton mukana jos sen myy.

Omistajan käsikirjassa on kyllä ohjeet akun irti kytkemiseen (liite). Ei tuon pitäisi olla mikään takuun purkautumisen syy.

Miksiköhän akkuja on kaksi? Eteen ei ole mahtunut riittävän suurta akkua, niin se on pitänyt jakaa kahteen rinnnan (?) kytkettyyn akkuun.

EDIT: liite oli rikki, nyt pitäisi toimia
« Viimeksi muokattu: 12.02.2021, 12:00:39 kirjoittanut ArtZi »
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #22 : 12.02.2021, 12:01:37 »
Auto ei siis lähtenyt käyntiin lainkaan, kun meni virransäästötilaan ?
Oletko koittanut ladata noita lisävarusteakkuja ?

tuo pdf näkyy ainakin minulle vain parin ensimmäisen sivun osalta. Mutta eiköhän sama löydy pdf manuaalista.
Peugeot sivun chat neuvojat kuulemma ovat ihan ammattilaisia. Täytyne kysellä sieltä saako akkua ladata tai kengät irrottaa

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #23 : 12.02.2021, 12:34:31 »
Auto kyllä käynnistyi, mutta esim. lämmitystä ei saanut ohjelmoitua ilman moottorin käynnistämistä käyntiin kun kojelaudan mittaristo meni heti virransäästötilaan.

Korjasin liitteen, pitäisi nyt toimia.
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #24 : 12.02.2021, 13:54:48 »
Peugeotin chat ei kuulemma voi ottaa kantaa tähän.
Suosittelivat soittamaan merkkihuoltoon ja kysymään

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 894
  • 508 GT-Line 225
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #25 : 12.02.2021, 15:00:48 »
Ennen webastolle oli erillinen akku, nythän tuossa autossa on lämpöpumppu. Käyttänee akkupaketin virtaa, ei 12V akkua. Pitäisi tutkia PSA-Servicestä onko tuolle HYbridille tehty jo vikalokia ja korjausohjeita.
Tietyistä DAM numeroista lähtien tehty parannus kuljettajanjalkatilan maton saumaan ja jäähdytyskennon kondenssiveden putken kiinnitykseen. Lähetän YV:tä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 778
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #26 : 12.02.2021, 16:13:23 »
Peugeotin chat ei kuulemma voi ottaa kantaa tähän.
Suosittelivat soittamaan merkkihuoltoon ja kysymään

Jos otat sen akun irti, niin ota, mutta älä mainitse siitä kenellekään ennenkuin olet varma, että se korjasi ongelman. Jos ei korjannut, niin siihen kuitenkin vedotaan ongelman syynä. Ehdottomasti älä tuota kysy, sillä se on heti muistissa, että olet kysynyt ja vaikka olisi kielletty, niin vedotaan siihen, että olet itse aiheuttanut sen. Tuon kysyminen merkkihuollosta on vähän sama kuin kysyisit sieltä haluavatko laskuttaa sinulta tonnin ylimääräistä.

ArtZi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #27 : 12.02.2021, 17:31:24 »
Ennen webastolle oli erillinen akku, nythän tuossa autossa on lämpöpumppu. Käyttänee akkupaketin virtaa, ei 12V akkua. Pitäisi tutkia PSA-Servicestä onko tuolle HYbridille tehty jo vikalokia ja korjausohjeita.
Tietyistä DAM numeroista lähtien tehty parannus kuljettajanjalkatilan maton saumaan ja jäähdytyskennon kondenssiveden putken kiinnitykseen. Lähetän YV:tä.

Lämpöpumppu tosiaan käyttää ajoakkuja myös ajon aikana. Vaikka akkuista ei sähkömoottorilla nyt virtaa menekään, niin näemmä lämmitys sitä kyllä osaa käyttää.

Varasin ajan huoltoon. Ainakaan huollon mukaan autolle ei ole tehtaan ilmoittamia päivityksiä.
Auto: 2020 508 SW Hybrid Allure

kiy0shi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #28 : 12.02.2021, 17:39:08 »
Itsellä on 2020 508sw hybridi, joka teki samaa.. Ei mennyt sähkölle ja B asennossa ei jarruttanut(ei ottanut talteen energiaa). Autolla ajettu aina esilämmitettynä. Pakkasta oli -13 astetta ja päätin sitten laittaa B asentoon ja herkistelin jarruja voimakkailla jarrutuksilla parkkipaikalla. Vähän aikaa ajelin sitten B asennossa ja kas kummaa alkoi toimimaan. Tämän jälkeen alkoi myös toimimaan sähkötilassa. Kulkeeko kenties "jarrujen" kautta jonkin sortin ohjausjännite? Nyt ei ole ollut mitää ongelmia edes kovilla pakkasilla(-24 astetta).

HYbrid508sw

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 508 - hybrid sähköajo
« Vastaus #29 : 12.02.2021, 18:29:42 »
Kieltämättä B2 - > B1 jarrutukset tuntui jotenkin karuilta ennen kuin sähköajo hävisi kokonaan. Ja jarrutuksia tulee todella vähän kaupunkiajossa. Täytyy köydä kokeilemassa tuota herkistelyä.
Kiitos vinkistä!