Ikinä en ole ajanut autoa 300000 kilsaan saakka eikä myöskään omistanut tuollaisilla kilsoilla olevaa autoa, joten en tiedä kestosta tuohon saakka. Edellisellä 508:lla ajoimme 205000 km ennenkuin meni vaihtoon ja nykyisellä 308:lla on rullattu 185000 tähän mennessä. Tuota ennen on patonkeja ollut 2x 507, joilla ajettiin yhteensä 300000, 1x C5 ja 1x Xsara, joilla yhteensä melkein 400000 km ilman vaihtoa. Ikinä ei laatikoissa mitään ongelmia eikä yhdessäkään laatikkoöljyä minun aikanani kertaakaan vaihdettu.
Tähän uuteen 508:iin meni vaihdossa 120000 ajettu Focus jossa siinäkään ei laatikkoöljyä ikinä vaihdettu edes vaikka lastutin sen jokin aika sitten, mikä tietty rasittaa laatikkoa normaalia enemmän. Itseasiassa kun mietin niin en kyllä ole laatikkoöljyjä ikinä vaihdattanut mihinkään kulkineeseeni, joita on ollut varmaan parikymmentä edellämainittujen lisäksi eikä niissäkään ole laatikkovikoja ollut.
Mutta tosiaan, kukin hoitaa autoaan juuri niin silkkihansikkain kuin vaan haluaa enkä lainkaan ihmettele, että forumilaiset tekevät sitä enemmän pieteetillä kuin tavan tallaajat (ja minä
). Itse teen ne huollot mitä ohjelmaan kuuluu ja siinä se. Käytän autojani myös harjallisissa automaattipesuissa minkä tiedä aiheuttavan näppylöitä monillekin autonvaalijoille.