Hei.
Vaihtoehtoina on varmaan:
1)rajoitusmerkin tai taajamakyltin antama ohje (taajamassa 50kmh ulkopuolella 80kmh),
2)kartan antama data ja
3)80kmh perusnopeus (taajaman ulkopuolella ellei risteyksen jälkeen ole rajoitusmerkkiä).
Olisi varmaan ihan koodattavissa valikko, jossa käyttäjä valitsee haluamansa datalähteet ja kertoo millä prioriteetillä tietoa käyttäjälle esitetään.
Nykyinen toimintamalli sopii ajatukseen työmaan tms. hetkellisestä nopeudenalentamisesta, mutta ei talvinopeuksiin. Näistä maahantuojan pitäisi patistella valmistajaa.
Talvinopeudet on nopeasti katsoen käytössä Suomessa ja Virossa. Esimerkiksi Ruotsissa ei talvinopeuksia taida olla. Autoliitto lobbaa talvinopeuksien poistamiseksi ja pitää hyvänä vastuuttaa kuljettajia turvallisen nopeuden valitsemisessa. Nyt esimerkiksi linja-autoliikenteessä on helppo laskea talviaikataulut hiukan hitaammiksi - mikäli elettäisiin "säiden armoilla" pitäisi aikatauluja tehdessä käyttää enemmän kokemuspohjaista tietoa ... tai arvata
Jukka P.