Tosta on ristiriitaista tietoa, jotkut artikkelit väittävät että on ILP, toiset että ei. Itsekin ensin uskoin jotain tusina lehteä.
Sanoi siihen mikä tahansa julkaisu mitä tahansa niin ei ole ILPiä, tai no on jos sellaiseksi haluaa käsittää auton ilmastoinnin, onhan sekin käytännössä ilmalämpöpumppu. Mutta jos ajatellaan pelkästään ohjaamon lämmitystä, niin siihen ei käytetä muuta kuin nestekierrossa olevaa 5Kw vastusta, auton ilmastointia käytetään ohjaamon ilman kuivaamiseen, ei lämmittämiseen. IR-lämpömittarilla varmistettu esilämmityksen aikana että nestekierrossa jäähdytysnesteen lämpötila on 50 oC, ja ilmastoinnin putket on kylmiä, 1 / 7oC. Lämmityksen nestekierto on erotettu moottorin nestekierrosta 4-tieventtiilillä.
Akun lämmitys on toteutettu siten että akku lämpenee kun sitä käyttää, kylmä akkuhan ei ota edes vastaan latausta, eli talvella pakkasella aina auto lataukseen heti, tai varsin pian ajon jälkeen. Kesällä taas varsinkin lämpimämpänä päivänä kannattaa odottaa hetki jos ei ole kiirettä latailla, sillä turhan kuumaa akkua ei ladata juurikaan vaan alkuun sitä lähinnä jäähdytetään.