Kirjoittaja Aihe: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?  (Luettu 5708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #60 : 16.08.2024, 10:09:24 »
Okei, mä luulin että polttomoottori käynnistyy normiajossa vähän samalla idealla kuin autoa työnnettäisiin käyntiin. Jotain sen tyylistä yhdessä pösö huollossa selitettiin, vaikka se huolto taisi olla enemmän Toyota huolto.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 660
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #61 : 16.08.2024, 10:26:01 »
Konehuoneen akun vaihto huolto-ohjelmassa ainakin. Koska tuo akku joutuu käynnistelemään konetta aika usein bensalla ajossa.
Varmaan jotain muitakin syitä. Lähes kaikki uudet bensa-autotkin sammuvat pysähdyksissä. Omassa oli dieselissä 12 vuotta starttiakku ja koko ajan S&S toiimi.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #62 : 28.08.2024, 11:22:49 »
Kannattaa katsoa ko. video. Laittoi miettimään jos sähköauton tai hybridin akun kesto on vaikka 3000 sykliä niin kummassa kestää akku kauemmin!!

Hypridi 3000 sykliä kertaa keskim. ajo yhdellä latauksella vaikka 30 km niin akun kesto 90 000 km!!! Siis jos ajaa pelkästään sähköllä. Jos ajaa puolet niin 180 000 km kohdalla akku loppu, eli juuri akkutakuiden jälkeen.

Sähköauto 3000 x 300 km = 900 000 km.

Tietysti hypridiä ladataa pienemmällä virralla mutta kuitenkin. Uusi ajoakku jonka sain talvella vähän rauhoittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=ni6VYYK-6f8

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 791
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #63 : 28.08.2024, 13:30:01 »
Näin se juuri on, nää hybridit ei kelpaa kuin huutokauppa.comiin, kun akkutakuu loppuu.

Familiale

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
  • e-2008 kovassa ajossa
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #64 : 28.08.2024, 15:28:25 »
Kannattaa katsoa ko. video. Laittoi miettimään jos sähköauton tai hybridin akun kesto on vaikka 3000 sykliä niin kummassa kestää akku kauemmin!!

Hypridi 3000 sykliä kertaa keskim. ajo yhdellä latauksella vaikka 30 km niin akun kesto 90 000 km!!! Siis jos ajaa pelkästään sähköllä. Jos ajaa puolet niin 180 000 km kohdalla akku loppu, eli juuri akkutakuiden jälkeen.

Sähköauto 3000 x 300 km = 900 000 km.


Tuota minäkin olen pohtinut. Hullu-pösö ladataan kesällä kerran viikossa ja talvella kahdesti. Plugaria ladattiin meillä ainakin 10 kertaa viikossa eikä tainnut sekään riittää.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 464
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #65 : 28.08.2024, 15:42:51 »
Näin se juuri on, nää hybridit ei kelpaa kuin huutokauppa.comiin, kun akkutakuu loppuu.
Onko tämä käyttökokemus, vai fakta? 😁
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #66 : 28.08.2024, 17:23:08 »
Ei ole käyttökokemus, kaikilla PSA bensa hypriideillä akkutakuu vielä voimassa. :)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 791
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #67 : 29.08.2024, 12:01:03 »
Autokauppoja tehtiin äskettäin, niin autokauppias mainitsi että Puretech ja THP- autot on heillä ostokiellossa. Yllättäen jakoketju-TSI:t eivät olleet, mutta uudemmat jakohihna-TSI:t olivat, jakoketjulliset kuulemma tulee kuntoon jakopääkorjauksella, mutta jakohihnallisissa on tyyppivikana iso öljynkulutus.
Nämä Puretechit/THP:t menevät nykyään enenevissä määrin huutokaupattavaksi, koska autoliikkeet eivät niitä halua. Tai jos ottavat, niin laittavat joko huutokauppaan tai jobbarille, joka laittaa ne huutokauppaan, kun kukaan ei osta. Tietysti joitain ostetaankin tietämättömien toimesta. Ei tarvitse kuin laittaa "puretech" hakusanaksi Youtubeen, niin sen jälkeen ei osta.
Näkisin saman tapahtumaketjun tapahtuvan hybridien osalta, takuu loppuu -> merkkiliikkeillä ei halua ottaa vaihdossa -> jobbarille tai huutokauppaan -> huutokauppaan. Tilanne voi korjautua, jos akuille löytyy muitakin korjaustapoja kuin koko akun vaihto. Kokkolan Autohuollon videossa mainittiin, että hybridi-BMW:n akku maksaa enemmän kuin Teslan akku, vaikka on kymmenesosan kapasiteetiltaan.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 135
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #68 : 01.10.2024, 09:46:56 »
Lataussykli keskusteluun liittyen. Käyttöohjeita kaivaessani tuli service boksista esille läystäke akkuihin liittyen. Sieltä löytyy tietoa mm. akkujen odotetuista lataussyklien kestosta ja eliniästä vuosissa.

https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/Battery_Report_Peugeot_8.08.2024.pdf
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 791
Vs: 3008 - hybrid4 käyttökokemuksia?
« Vastaus #69 : 01.10.2024, 11:27:08 »
Tuon mukaan hybridiakkujen valmistaja olettaa akkujensa kestävän 22000 lataussykliä. Only in FinDreams dreams.