Kannattaa ehkä lukaista tämä ketju Opel-forumin puolelta, siellä ongelmat paikallistettiin taka-akselin pitkittäisiin tukivarsiin, kyseessä siis käytännössä sama auto, https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=278047
Tuossa lukematta linkkiä ratkaisu, clippi Pallosalama-foorumilta:
"--ONGELMA KORJATTU-- Eli autoon vaihdettu molemmat taka-akselin pitkittäiset tukivarret, jonka jälkeen vielä ohjauskulmien säätö. Ongelmat kadonneet, ja auton ajokäytös normaalia liukkaalla sekä huomattavasti vakaampaa myös kuivalla tiellä.
Tuntuu melkein kuin alla olisi eri auto, vaikka muuten tutulta vaikuttaakin... eikä mennyt kuin melkein vuosi aikaa, takana kolme merkkikorjaamoa joista vain yhdessä auton käytös todettiin kerran epävakaaksi. Ohjauskulmia säädetty lukuisia kertoja. Renkaita ostettu sekä talvelle että kesälle :evil:
Kuitenkaan puheitani tukivarsien puslien mahdollisesta viallisuudesta ei huomioitu missään vaiheessa, kenenkään toimesta.
Yksikään huoltoliike, eikä edes autotohtori(katsastusmies) arvioinut puslien kuntoa viallisiksi ulkoapäin tarkasteltuna. :no:
En ikävä kyllä nähnyt uusia tukivarsia jotta olisin voinut verrata vanhoihin, mutta molemmissa vanhoissa etummaisen puslan takaosan kumi oli n.40% matkalta revennyt irti. Tätä on käytännössä mahdoton nähdä mikäli tukivarsi on kiinni autossa, ainoastaan voi hämmästellä/epäillä liikkeen suuruutta autoa heiluttaessa.
Eli vika periaatteessa sama kuin tuolla Peugeot foorumin kaverilla, huollon mukaan kuitenkin käytännössä jokainen heidän aiemmin vaihtamansa tukivarsi oli revennyt metallin ja kumin vulkanoinnista. Ei siis samalla tavalla kuin minun tapauksessani. Oireet kuitenkin täsmäsi yksi yhteen".