Kattoluukkun mekanismista kannattaa pitää huolta. Aikansa kun kerää hiekkaa ja muuta pölyä niin lakkaa avautumasta. Mahtaakohan huolto-ohjelmaan kuulua luukun mekanismin putsaus?
Omassa autossa joka tapauksessa luukku lakkasi pelaamasta 120 tkm ajettuna. Sai hiukan käsin avittamalla avautumaan, mutta ei liikkunut ilman apuja päästä päähän. Mekanismin pääsee helposti puhdistamaan irroittamalla luukun lasin. Lasi on kiinni kuudella T20 torx kantaisella ruuvilla. Kaksi ruuvia suoraan takaan päin ja edessä kaksi per puoli jotka saa näkyviin kun laisia avaa noin kolmanneksen. Ruuvien kannat edessä auton keskilinjaa kohden. Kiinnityksissä on hiukan hakua joten kannattaa katsoa kuinka ovat joskin aika helposti sen sai kohdilleen kun kasasi ensin hiukan hollille, suuntasi kohdilleen ja kiristi. Sinistä liimaa voi laittaa ruuveihin tipat kasatessa.
Kannattaa putsata ja rasvata ennen kuin menee jumiin. Jos lasi on jumissa niin suosittelen teippaamaan auton katon lasin takaa ennen kuin alkaa avittamaan lasia auki. Sain aikaiseksi pienen naarmun kattoon lasin kiskoilla kun ei noussut ihan kunnolla ylös ja meni hiukan liian läheltä.
Kiskot ja vivustot putsasin ensin rätillä vanhasta rasvasta. Päälle hiukan jarrukliinerillä huuhtelua ja voitelu uudestaan laadukkaalla vaseliinilla. Niveliin lisäksi hiukan öljyä niin tunkeutuu paremmin. Mitään ei ollut rikki vaikka lasin joutui puoliväkisin avaamaankin. Puhdistuksen ja rasvauksen jälkeen pelaa moitteetta.