« Vastaus #11 : 27.05.2023, 17:35:50 »
Takerrun nyt tuohon eylos-nesteen vaihtoväliin.
Sanoit että 100tkm välein lisätään neste, mutta autolla on ajettu yli 150tkm kirjoituksesi mukaan. Joku ei täsmää.
2.0 hdi:ssä neste (3L) lisätään hyvin tarkalleen 160 tkm välein (säiliö), 1.6 hdi:tä en itse tunne tältä osin. Onko muilla kokemuksia 1.6 hdi: n lisäaineen lisäyksen vaihtovälistä (pussi)?
En pidä kauheen pahana asiana näin harvaan tehtävänä huoltona tätä eylos-nestettä. Takaa kuitenkin hyvän hiukkaspolton alhaisissa lämpötiloissa. Ainakin 2.0 hdi:ssä pääsee samalla loukulla näin vähintään 300 tkm. Jos ajo on ollut edes silloin tällöin muutakin kuin lähikauppaan kerran viikossa.
Kirjattu
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04