« Vastaus #122 : 23.04.2024, 15:10:36 »
Eilen painoin sitä mittariston oikealla puolella olevaa nappia mistä näkee milloin on seuraava huolto, niin ilmoitti että "häiriö saasteenpistojärjestelmässä", mutta myös "lisää adblue-nestettä". Säiliö siis täynnä joten ajattelin että säiliön nestepinta-anturi viallinen ja jospa säilioön vaihdolla tulisi kuntoon koko auto Ostin jo ennen vuodenvaihdetta varalta tuollaisen adblue-säiliön kun Italiasta kohtuuhintaan (600,- posteineen) uuden sain. Täksi aamuksi sain vielä huoltoon ajankin. No, vaihto tehty (266,-) mutta Nox-anturin vikaa herjaa edelleen ja km-laskurissa nyt ajoaikaa 700km.
Autodocissa Nox-anturit tarvikkeena 400,- kieppeillä mutta Eurofrancelta löytyi alkuperäinen hintaan 330,- posteineen. Hyvällä tuurilla ens viikolla pääsee vaihtohommiin. Jokohan noilla tulis kuntoon Alkaa into, kärsivällisyys, positiivinen mieli ja rahat loppumaan pikkuhiljaa.
Kallis harrastus on ollut tää Adblue-Pösöily mutta ei kauaa. Huomenna hyppään kakkosautoon ja käyn katsastamassa Oulun vaihtoautovalikoimaa Seuraava auto ei välttämättä ole ranskalainen mutta tasan varmasti adblue-releitä siinä ei ole.
Saman kokeneena tiedän tunteen. Jos 3008 kuitenkin tuntuu "omalta", niin käy kokeilemassa Hybrid 3008. Itse olen nyt ajellut hybridillä reilu 2000km, ja voin kyllä suositella. Samoilla poluilla, joilla 1.6 diesel kulutti keskikulutuksen 5,6l/100km, menee tämä Hybrid 225 1,7 l/100km kulutuksella (plus sähkö). Ja tämä siis maaliskuun lämpötiloilla. Hybrid tietysti pitää sopia omaan ajoprofiiliin. Käy koeajamassa.
Kirjattu
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.