307 jossa FAP, sen loukku vaihdettiin 200 tkm kohdalla vaikka ei ollut tukossa, polttoväli oli pudonnut 1/3 osaan siitä mitä se joskus uutena oli. Polttoaineen kulutus putosi kilsoista ja kulutuksesta laskettuna sen verran että en kyllä miettisi kahta kertaa loukun puhdistusta tai vaihtoa.
En tiedä saako tuota nykyistä järkevästi puhdistettua, kun ei ole avattavaa mallia eli ei edes näe kennostoa. Uusi mun autoon maksaa 895 € + vaihtoon tarvittavat osat 80-90 €. Lupasivat 1300-1400 € vaihdettuna. Ei ihan halpaa siis tällaiseen alle 10 t€ autoon. Tarvikeosana löytyy esim BM31031H reilut 600 €. Aeromotors sanoo tämän olevan keskitason osa eli ei kovinkaan laadukas.
Tuohon mun autoon varaosanumero on 9802720880.
Mielenkiintoista muuten oli, että tehdaskunnostettu olisi maksanut 1124, mutta tehdasuusi tuon 895.
Jos tuohon löytyisi pesuaine, jolla tuon saisi toimimaan seuraavat 50 tkm, se riittäisi mulle varmaankin loppuajaksi, kun ei tuolla tule kilsoja kuin 10 tkm/v.
Tuo aiemmin linkkaamani videon kaveri pesee noita Launch DPF cleanerillä, joka syötetään paineilmalla ja vaatii oman syöttöpurkkinsa. Ainakin videoissa paine-erot menevät muutamassa minuutissa paljon alemmaksi, kuin minä saan pakkopoltolla. Pakoputkesta tulee videoissa vaahtoa, tuolla mun kokeilemalla Motipilla ei tullut mitään.
Tuota Launchia ei taida saada EU:sta, vain UK:ssa ja eivät kuulemma lähetä EU:hun.