Kirjoittaja Aihe: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B  (Luettu 4356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #30 : 12.02.2024, 19:33:09 »
Ei tainnu olla pösö mistä oli kyse.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #31 : 12.02.2024, 20:07:13 »
Tuo kirjoitus on kaksi ja puolivuotta vanha koskien 530 e pikkuakkuista autoa. Takuu voimassa, mutta miksi ei mennyt takuuseen. Tähän ei selitystä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 759
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #32 : 12.02.2024, 20:46:20 »
Oliko merkkihuollettu ?
Peugeot 3008 hybrid

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #33 : 12.02.2024, 20:55:34 »
Muutama tuhatkilometriä ennen akun rikkoutumista oli kirjoitus  että akku ottaa vastaan lähes uuden auton kw määrän  ja range ok. Huolloista en tiedä ja kysymyksiin, miksi ei takuu täysimääräinen, ei vastausta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #34 : 12.02.2024, 21:24:10 »
Niin, se tuo pösössä oleva 13,2 kWh akku ottaa parhaimmillaan vastaan luokkaa 10,8-11 kWh. Siitä on helppo laskea miten paljon kapasiteettia on jäljellä jos netto on tiedossa. En usko hetkeäkään että pösön tavoite olisi jotenkin estää takuu osan saavia saamasta parempaa kuin mikä oli autossa.   
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JuhaR69

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
  • PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 300
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #35 : 13.02.2024, 07:50:59 »
Kerroppa nyt tarkemmin mitä ja millainen akku sinne tulee tilalle. Laittavatko tilalle akun joka on kunnostettu kokonaan, vai käytetyn akuston johon on vaihdettu vain vialliset kennot? Miten taataan ettei asiakkaalle tule huonompaa akkua tilalle? Esim kaksi vuotta vanhasta autosta otetaan akusto jossa on jäljellä  esim 90 % kapasiteetista, ja tilalle tulee esim akku joka on neljä vuotta vanha ja kapasiteetista on jäljellä 80%. Huoltohan ei avaa akkua vaan vaihtaa sinne toisen?

Niinpä, kertoisin kyllä jos tietäisin! Näin auton omistajana olen nyt vähän eoätietoinen siitä minkälainen akku on tullut tilalle. Kahdesta lähteestä olen saanut kuulla että Peugeot vaihtaa tilalle akuston joka on vastaavan kuntoinen kuin pois otettu on ollut.
Itselläni ei (vielä) tietoa miten Peugeot määrittelee vastaavuuden vaihtoakkuun.
Tähän yllä olevaan haluaisinkin saada faktoihin perustuvan vastauksen mutta kevään kuluessa saan vastauksen siihen minkä kuntoinen akku on autooni vaihdettu.

Tänään aamulla pakkasta -3C ja täydellä akustolla arvioitu ajomatka 20km. Tämä ei ainakaan puolla sitä että olisi täysin uusi akusto vaihdettu tilalle.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #36 : 13.02.2024, 08:25:54 »
Eihän rangesta voi päätellä akun kuntoa, vaan siitä miten paljon se ottaa latausta vastaan 0-100%. Range on vain ihmiselle tehty mittari, eikä huono sellainen. Oletko koittanut miten pitkälle sähköllä pääsee? Ainakin omassa nakkikattilassa autolla pääsee yleensä vähintään sen mitä taulussa lukee, useimmiten merkittävästi pidemmälle. Auton range mittari muuttui optimistista pessimistiksi softa päivityksessä.

Vaikka ei sillä onhan 20 km todella vähän suhteessa siihen mitä nyt vaikka itse olen nähnyt omassa autossa. Mutta range lukemia ei voi verrata kuin samassa ympäristössä ja saman kuljettajan ajamana.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JuhaR69

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
  • PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 300
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #37 : 13.02.2024, 11:42:45 »
Eihän rangesta voi päätellä akun kuntoa, vaan siitä miten paljon se ottaa latausta vastaan 0-100%. Range on vain ihmiselle tehty mittari, eikä huono sellainen. Oletko koittanut miten pitkälle sähköllä pääsee? Ainakin omassa nakkikattilassa autolla pääsee yleensä vähintään sen mitä taulussa lukee, useimmiten merkittävästi pidemmälle. Auton range mittari muuttui optimistista pessimistiksi softa päivityksessä.

Vaikka ei sillä onhan 20 km todella vähän suhteessa siihen mitä nyt vaikka itse olen nähnyt omassa autossa. Mutta range lukemia ei voi verrata kuin samassa ympäristössä ja saman kuljettajan ajamana.

No ei suoraan pysty päättelemään mutta vertaamalla nykyisen uuden akun range lukemia vanhaan niin ero on erittäin suuri jostakin syystä?
Kuljettaja pysynyt samana, Ajotyylissä ei muutoksia ja ajoympäristökin sama joten tokkopa näistä löytyy mitään selitystä alhaisiin lukuihin.

Olen kokeillut viime lauantaina, täyteen ladattuna näytti 20km ja ajoin 24km jolloin polttomoottori käynnistyi koska akusto oli tyhjä.

Ja eikä tämä jauhanta mihinkään johda, uuden...tai sanotaanko takuuvaihdetun akuston kunto-ja kapasiteettitestaus antaa vastauksen omaan ihmettelyyni.

JuhaR69

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
  • PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 300
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #38 : 15.03.2024, 08:01:15 »
Päivitystä omaan tilanteeseeni, tein merkkihuoltoon reklamaation siitä että range-lukema on selkeästi ollut alhaisempi kuin vanhalla akustolla. Sovittiin huoltoaika ja autoni kävi tarkastuksessa ja n. kolme tuntia mekaanikko tutki autoa. Kun auto oli tarkastettu niin kävin avaimeni noutamassa työnjohtajalta ja samalla keskusteltiin tästä ongelmastani.

Työnjohtaja kertoi vähän varovaisesti että vaihtoakusto vaikuttaisi olevan kunnossa ja kehoitti ajamaan paljon jotta range korjaantuisi. Itselleni jäi kuitenkin sellainen kuva ettei kaikki välttämättä ole niin kuin kerrotaan? Se mikä tässä vielä vähän harmittaa ettei minulle ole näytetty mitään dokumenttia siitä missä kunnossa akusto on, nyt on vain luotettava työnjohtajan sanaaan.

Nooh, tämä tarina tulee jatkumaan siten että duunipaikkani IT-ajoneuvomekaanikko saa tehdä akustoon kuntotestin, tästä saan sitten Tuv-hyväksytyn testiraportin ja näin ollen löytyy selkeä dokumentti akuston kunnosta. Testiraportin pohjalta joko asiassa edetään tai sitten ei.

Saksasta ja Suomesta olen Peugeot merkkihuolloista saanut kuulla ettei Peugeot vaihda näissä takuutapauksissa uusia akustoja tilalle
vaan vaihtoakustot ovat tehdaskunnostettuja.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #39 : 15.03.2024, 09:10:15 »
Tossa eka juttu on se että range perustuu aikaisempiin ajoihin, ja kun on jaettu lähinnä polttomoottorilla niin se range ei heti näytä oikein. Mutta pitäisikö se kk- ajoilla olla jo korjaantunut mikäli ajot ja olosuhteet ovat pysyneet samanlaisina, no minusta kyllä.

Sinänsä näe ikävänä sen ettei mitään dokumenttia ole esiteltty, sillä olisi voinut jo vähän rauhoittaa asiakasta, nyt valittiin se perustie mikä on liian yleistä kaikissa autoihin liittyvässä, jää sellainen tunne ettei kaikkea kerrota.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

mekabyte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #40 : 15.03.2024, 09:17:34 »
Se että takuukorjauksista ei saa mitään dokumenttia lienee yleinen käytäntö, mutta jotenkin se jätti epämääräisen kuvan touhusta. Toki ei mulla ole ennen ollutkaan takuun alaista autoa. Mulla vaihdettiin sisäinen latauslaite ja ei siitä saanut muuta kun huoltoneuvojan sanan että näin on tehty. 
Peugeot 3008 Hybrid GT 225 -20

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 268
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #41 : 15.03.2024, 09:27:10 »
Kyllä mulle on näytetty lappu missä on mitä tehtiin ja vaihdettiin, piti vielä joku lappu allekirjoittaa. Takuuna vaihdettiin osia, eikä ollut samalla kertaa mitään muuta joten ei voi olla mikään huoltolappu. Ei siitä itselle mitään jäänyt, mutta en mä ainakaan allekirjoita mitään jos en ensi lue sitä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #42 : 15.03.2024, 11:19:19 »
Minä pyysin huoltokirjaan (Opel) merkinnän mitä tehty ja mikä on uuden/vaihtoakun varaosanumero. Muistaakseni en allekirjoittanut mitään. Jollain lailla voin todistaa että autoon vaihdettu akku kun huoltokirjassa merkintä.

Tänä aamuna tarjoaa 38 km ajomatkaa sähköllä.

JuhaR69

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
  • PEUGEOT 3008 GT HYBRID4 300
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #43 : 18.03.2024, 07:38:47 »
.....tänä aamuna meikäläisellä akku täyteen ladattu ja 24km. sähköllä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 759
Vs: 3008 - Hybrid vikakoodi P1A4B
« Vastaus #44 : 18.03.2024, 08:11:17 »
Eilen pääsin 0 kelissä 54km sähköllä. Hybrid 225 2021.
Peugeot 3008 hybrid