Seinälataus ei lataa akkuja. Syy pikkuakun jännitteen putoamiseen ainakin itselläni lienee pitkään kestäneet kovat pakkaset, lyhyt kaupunkiajo ja pakkasista johtuva pitkä esilämmitysaika. Eli ei muuta kun akkulaturi kiinni kun pääsen taas takaisin kotiin.
Uudemmissa lataa, on mitattu, muistaakseni jopa esilämmityksen aikana auton 12 VDC laturi olisi käynnistynyt, pitää vielä mitata noita kun ehdin. Sitä en tiedä saako vanhempiin ohjelmistopäivitystä joka korjaisi tilanteen. Uudemmat ei myöskään lämmitä autoa niin pitkään kuin vanhemmat, ihmettelin tätä aluksi kun kaikissa ohjeissa lukee että esilämmitys / -jäähdytys käynnistyy 45 min ennen, ajattelin että auto on rikki jotekin kun lämmittää/jäähdyttää vain 22-25 min. Edelleen se pikku akku on niin pieni ettei sisäpuhallin jaksaisi pyöriä pitkään jos auton 12 VDC laturi ei tue yhtään.
Suurempi ongelma on pikku akun sijainti, kylmä akku ei ota kunnolla vastaan latausta eikä se siellä takakontin nurkassa koskaan lämpene kunnolla.
Eilen pakkasta oli vain -20, ajoin auton lämpimään parkkihalliin asioinnin ajaksi (3h), samalla pukkasin 3,6 kW laturilla auton akun täyteen, lämpeni siinä samalla se pikkuakku. Ajot pääasiassa bensalla, ei antanut edes aluksi ajaa sähköllä tuossa lämpötilassa, ja polttomoottori ei sammunut menomatkalla lainkaan, hyvä vain että kävi kunnolla lämpimäksi mennen tullen. Jaa mitä se parkki maksoi? Näkyy olleen ilmainen, sähkö 30 c/kwh.