Tutkin asiaa lisää ja lopulta vika ei liity mitenkään kameraan vaan rekisterikilven alla olevaan tutkaan. Googlaaminen vikakoodilla johti väärille jäljille. Samaa koodia ilmeisesti käytetään eri ecujen alla ja pitäisi lukea myös minkä otsakkeen alla se on.
Ongelman jatkuessa kaivelin lopulta tutkan autosta irti. On muuten helppo homma. Edessä oleva lätkä on muutamalla muoviväkäsellä kiinni ja itse anturi sen takana parilla M6 mutterilla.
Putsailin siitä liittimen ja pyörittelin pöydällä muutaman päivän. Tänään kun laitoin takaisin paikalleen niin sehän lähti toimimaan. En usko, että liittimen putsaamisella oli tässä mitään roolia koska liitin oli aivan kirkas kontakteiltaan, mutta olisiko kuivahtanut lämpimässä. Pitää seurata tilannetta. Suojalätkän pesin varuiksi molemmin puolin vaikka ei se juuri kurassa edes ollut.
Tutka on mitä luultavammin liimattu kasaan. Päälle näyttää että on klipsuilla, mutta välissä on melko varmasti liima jotta on tiivis. Isompaa väkivaltaa ei viitsinyt käyttää. Yllättävän iso jäähdytyslevy siinä on. Noinkohan se niin kuumenee, että ei ajoviima muuten riitä jäähdyttämään?
Fiksusti on ainakin tuulilasikamera ja tämä tutka toteutettu siinä mielessä, että eivät olleet minään vaikka ne käytti autosta irti.
Jos vika palaa niin pitää jostain lämpöisestä/kuivasta maasta tilailla B-osaa tilalle. Näyttää saavan alkaen 100 € hintaan. Uuden hinta ilmeisesti 800 €.