Kirjoittaja Aihe: 3008 - Stop-start yksikkö (Voltage retention device)  (Luettu 428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

olli_tr

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
2017 Peugeot 3008 Allure 1.6 BlueHDI

Noniin, tässä on 150t/7v ajeltu 3008 1.6BlueHDI:lla ilman isompia ongelmia. Nyt alkoi sitten pukkaamaan enemmänkin vikakoodia. Korjaamolla lukivat vikakoodit ja kertoivat, että Eolys-pumpussa ongelmaa. No, siitä selvittiin ihan vain täyttämällä litra Powerflexiä säiliöön, merkkaamalla säiliön täytetyksi diagboxilla ja kuittaamalla koodit. Katselin, että herjailee jotain myös voltage retention devicestä, mutta ajattelin, ettei liene kriittistä ja kuittasin koodin pois. Tuli heti takaisin kuitenkin.

No, nyt näyttää edelleen "Engine fault: repair needed" ja muutamasta vikakoodista tuo P13C2 taitaa olla se syypää. Voltage retention device: short to ground, permanent sanoopi. Kannattaako nyt vain tilata purkuautosta tuo laitos ja vaihtaa? Ei maksaisi paljoa ja näyttää olevan kivasti akun edessä helposti vaihdettavissa. Jossain luin että "ultracapacitor", eli jonkinlainen stop-start kondensaattori pitäisi vaihtaa samalla. Miksiköhän? On ilmeisesti jossain lokasuojan takana jemmassa.
3008 Allure 1.6HDI (2017), 307 HB Trendy 1.6  (2006)