Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (HDi)  (Luettu 25343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #30 : 09.01.2010, 10:34:57 »
Kylmää on testailla -25 näytti auton mittari. Auto lohkolämmittimeen ja myöhemmin päivällä on the road testiä.
Pistin ilmamäärämittarin liittimen kiinni. Tuo commonrailin paineanturin vikakoodi on tullut siittä kun se liitin on ollut kanssa irti.

Tuollainen löytyi freese framesta.

[ EOBD ]
Record1 -> Freeze Frame   
DTCFRZF             P0230
LOAD_PCT(%)         32.5
ECT(°C)             28
MAP(kPa)            99
RPM(rpm)            768
VSS(km/h)           0



[ EOBD ]
Record1 -> Read Codes -> Stored Codes   
P0230  Fuel Pump Primary Circuit$10
P0190  Fuel Rail Pressure Sensor A Circuit$10
P0220  Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit$10

Tässä välissä poistettiin yllä olevat vikakoodit ja P0230 tuli ainoana heti takaisin.

[ EOBD ]
Record2 -> Read Codes -> Stored Codes   
P0230  Fuel Pump Primary Circuit$10

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #31 : 09.01.2010, 11:04:34 »
Näyttääkö SEL tuo paineensäätöventtiili samalta kun se minkä putsasit? Eniten kiinnostaisi että liikkuiko tuossa jokin osa sormilla? Ilmeisesti tuo osa on sen verta kallis (700€?) että melkein kannattaa ostaa jostain purkuautosta ja vaihdella niitä vaikka sitten vuoden välein.

Itse olen ymmärtänyt noista räjäytyskuvista niin että tuo kiiltävä pää pitäisi liikkua.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #32 : 09.01.2010, 13:07:15 »
Ei riittänyt virtaa akussa. Lämmetköön pesuhuoneessa.

Tuota kaasupoljin vikakoodia googlettelin ja löytyi tälläinen vika.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=34550.msg161016#msg161016

Samantapaista kierrosten huojuntaa viimeksi ihmettelin tyhjäkäynnillä. Ei kylläkään niin suurta mitä tuossa videossa. Sisällä ollessa ei huomannut mutta kun kävin ulkona niin siinä huomasi.
http://www.youtube.com/watch?v=mfLmDPDxZys

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #33 : 10.01.2010, 13:17:09 »
[ PEUGEOT ]
Record2 -> 406 -> Diesel engine -> RHZ BOSCH EDC15C2 -> Read Codes   
  INTERMITTENT FAULT. FRIC (COOLING FUNCTION INTEGRAL WITH THE ECU). CONSISTENCY BETWEEN THE FAN SPEED AND THE SETTING.
  INTERMITTENT FAULT. FLOW SENSOR SIGNAL. OPEN CIRCUIT OR SHORT  CIRCUIT TO EARTH.
  INTERMITTENT FAULT. FUEL PRESSURE REGULATION FAULT. STOP REQUESTED BUT REQULATOR STILL ACTIVE.

Nuo tuli testi lenkin jälkeen takasin. Ensimmäinen faulti johtuu varmaan tuosta flektin hitaan nopeuden puuttumisesta. Nyt ilmeisesti kytketty niin että flekti pyörii täysillä myös hidas vaiheessa. Ilmamäärämittarissakin jotain häikkää kun se tuli takaisin.
Mikä ihmetyttää niin se että tuo kaasupoljin vikakoodi hävisi vaikka tuolla testerillä kun katsoo niin polkimen asentoanturi näyttää koko ajan 0%.
Semmosen huomasin testilenkillä että aina kun auto sammui moottorijarrutuksessa ja kun pysähtyi kuului ilman porinaa paluupolttoaine linjassa.
Tuo jäähdytysnesteen lämpötila-anturi ainakin tuntuis näyttävän ihan oikein kun näytti eilen samaa kun ulkolämpötilakin ja nyt nousi 70 (ei siis normaali lämpöön kun oli niin lyhyt lenkki)

Nyt pitää jostain metsästää toimiva paineensäätöventtiili ja käydä tuota johtosarjaa läpi.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #34 : 11.01.2010, 09:04:13 »
Näyttääkö SEL tuo paineensäätöventtiili samalta kun se minkä putsasit? Eniten kiinnostaisi että liikkuiko tuossa jokin osa sormilla? Ilmeisesti tuo osa on sen verta kallis (700€?) että melkein kannattaa ostaa jostain purkuautosta ja vaihdella niitä vaikka sitten vuoden välein.

Itse olen ymmärtänyt noista räjäytyskuvista niin että tuo kiiltävä pää pitäisi liikkua.

Kyllä se on samanlainen, mutta liikkuvista osista en pysty sanomaan mitään. Ohessa juttua koodista P0230.

P0230 is actually given as the [tank] fuel pump relay circuit.  Terminals in the combined relay plug?
HDi's have smooth-running monitoring that uses the fluctuations in flywheel rotation speed to determine the effectiveness of every individual injection.
So if they're ever lumpy, it means that it can't compensate - and that's often trouble.
Have a look at those smoothing figures - most scanners show them and see.
An injector leak-back test needed.  Also read the rail-pressure at idle.
As to the code - check the glowplugs and replace as necessary.  While they're out - screw in an adaptor and do a compression test.

kariseija111

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #35 : 11.01.2010, 09:39:34 »
Kyllä se on samanlainen, mutta liikkuvista osista en pysty sanomaan mitään. Ohessa juttua koodista P0230.

P0230 is actually given as the [tank] fuel pump relay circuit.  Terminals in the combined relay plug?
HDi's have smooth-running monitoring that uses the fluctuations in flywheel rotation speed to determine the effectiveness of every individual injection.
So if they're ever lumpy, it means that it can't compensate - and that's often trouble.
Have a look at those smoothing figures - most scanners show them and see.
An injector leak-back test needed.  Also read the rail-pressure at idle.
As to the code - check the glowplugs and replace as necessary.  While they're out - screw in an adaptor and do a compression test.


Moi! Minun autossani Citroën C5 2.0 Hdi 2001 oli vastaavia ongelmia, kuin tässä viestiketjussa.Ostin merkkiliikkeestä uudet o-renkaat tuohon samisami2 kuvaamaan paineensäätöventtiiliin ( 3kpl yht.14,20 Sitikan osanumerot 193318,193319,193320). Ongelmat poistuivat heti vaihdon jälkeen!

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #36 : 11.01.2010, 09:59:49 »
No nyt on tilattu tuo paineensäätöventtiili 169€ (uusi). Sitroselta löytyi.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #37 : 18.01.2010, 19:40:44 »
Osa tuli jo viime viikolla, mutta en viitsinyt vielä alkaa sotkemaan sitä kun se oli eri varaosanumerolla kun vanha. Tuon pitäis nyt kumminkin käydä tuohon pumppuun.
Uuden osan toiminnan kyllä jo ymmärtääkin. Eli liikkuva osa on tuolla tapin sisässä. Vanhasta en ymmärtänyt millä nafta pääsee o-renkaiden toiselle puolelle. Tuossa nyt on selvä reikä ;D

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #38 : 18.01.2010, 22:04:23 »

Peugeot 3008 hybrid

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #39 : 18.01.2010, 22:21:48 »
Tuo paineensäätöventtiilin kunto/toiminta nyt vielä on kysymysmerkki. Sekin on mahdollista että tuota on joku aikaisemmin aukonut ja hukannut sieltä sisästä sen kuulan. Pääseekö kuula tuota kautta pois tulemaan?
Nyt kun kunnolla tuota pumppun kuvaa suurentelee niin tuo kuula onkin tuon paineensäätöventtiilin sisässä.

Tuo vanhan säätöventtiilin päässä oleva "tulppa" kyllä ihmetyttää. Onko tuossa juuressa kumminkin sitten sen verran rakoa, että sieltä nafta pääsee menemään. Rako on ainakin niin pieni että ei ihmetytä yhtään vaikka ajan myötä noita paljon tukkoon meneekin.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #40 : 19.01.2010, 17:30:44 »
Sain osan paikoilleen. Ekalla käynnistys kerralla oli vielä "antipollution faultti" näytössä ja kierrokset rajoitettu. Auto parkkiin ja sammuksiin (ei jälkikäyntiä) ja vikakoodin tyhjennys. Nyt näyttäis taas toimivan hienosti auto  :D
Vikakoodeja ei löytynyt enään pikku testilenkin jälkeen. Ottaa pösö taas takaisin ykkösautoksi ja katsoa parin päivän päästä mikä on tilanne.

kariseija111

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #41 : 19.01.2010, 18:41:49 »
Nyt kun kunnolla tuota pumppun kuvaa suurentelee niin tuo kuula onkin tuon paineensäätöventtiilin sisässä.

Tuo vanhan säätöventtiilin päässä oleva "tulppa" kyllä ihmetyttää. Onko tuossa juuressa kumminkin sitten sen verran rakoa, että sieltä nafta pääsee menemään. Rako on ainakin niin pieni että ei ihmetytä yhtään vaikka ajan myötä noita paljon tukkoon meneekin.

Moi! Voiskohan tuon "tulpan" sisällä olla suodatin? Muistelen erään asentajan maininneen moisesta. Eikö tuossa uudessa venttiilissä ole alhaalla tuota mustaa tiivistettä, niinkuin vanhassa?

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #42 : 19.01.2010, 19:14:42 »
Ei tullut osan mukana tuota isointa o-rengasta. Otin tuosta vanhasta kun näytti ihan hyvältä.

Noiden pulttien aukaisussa/kiristyksessä on aika ahtaat paikat, mutta hyvällä nivelellä ja jatkovarrella räikän kanssa onnistuu hyvin.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #43 : 20.01.2010, 11:09:48 »
Laitatko vielä Sitrosen osanumeron nähtäville.

samisami2

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (HDi)
« Vastaus #44 : 20.01.2010, 17:23:47 »
Paineensäätöventtiilin Osanumero: 0 281 002 284

Tänään piti lähteä töihin niin tuli taas faultti näyttöön. 8km jälkeen kyllästyin nykimiseen ja vaihdoin autoa.

Kaasuhan siellä nyt temppuilee. Vois hyvinkin olla vain johdoissa vikaa kun eilen toimi ihan hyvin.

[ EOBD ]
Record2 -> Read Codes -> Stored Codes   
P0220  Throttle/Pedal Position Sensor/Switch B Circuit$10

[ PEUGEOT ]
Record1 -> 406 -> Diesel engine -> RHZ BOSCH EDC15C2 -> Read Codes   
  INTERMITTENT FAULT. CIRCUIT. OPEN CIRCUIT OR SHORT CIRCUIT TO EARTH.
  INTERMITTENT FAULT. ACCELERATOR PEDAL SIGNAL 2. SIGNAL SHORT-CIRCUITED TO EARTH.
  INTERMITTENT FAULT. ACCELERATOR PEDAL SIGNAL 2. COHERENCE WITH ACCELERATOR PEDAL SIGNAL 1.
  INTERMITTENT FAULT. FRIC (COOLING FUNCTION INTEGRAL WITH THE ECU). CONSISTENCY BETWEEN THE FAN SPEED AND THE SETTING.