Päivitystä.
Löysin kytkentäkaavion (ja 700 sivua kuvailua moottorin toiminnasta -ranskaksi) ja siitä havaintoja.
Kaksoisrele on sulakeboksissa kiinni. VVT-anturit ovat samassa piirissä puolien kanssa.
Eli tietäjät tiesivät. Ajattelin katsoa tulppien kunnon, mutta ei minulla ollutkaan sopivaa avainta. Puolat irrotin. Jakopään puoleisin oli alaosastaan melko sotkuinen. Nuohan ovat uineet öljyssä venttiilikopan vuodon takia.
Eli tämä puola on nyt suurin epäiltyni. Ilmeisesti tässä yhdenkin sylinterin sytytyshäiriö pysäyttää koko koneen. Jossakin foorumilla näin toimiteltiin. Mitään vikakoodia ei puolista ole, mutta voisiko virta pysähtyä puolan alaosaan ja vikakoodia ei tule koska virta piirissä kulkee.
Irrotin venttiilikopan ja putsasin. Vanha tiiviste oli paikoillaan. Uutta silikoonia oli lätkitty sen ulkoreunaan. Otin tiivisteen pois ja ajattelin valaa uuden siihen vakoon.
Ilmeisesti myös mootttorin puolelle kannattaa vetäistä ohut raita tiivisteen mukaisesti. Ajattelin tehdä paperista sabluunan, jolla tuon raidan saisi kohdilleen. Puolen tunnin kuivuminen ja kiinni löysään momenttiin. Puolisen tuntia siinä ja sitten oikeaan momenttiin ja vuorokausi kuivumista.
Käytössä on K2 black -silikooni. En tiedä kannattaisiko panostaa Kenttiin tai Permatexin Right stuffiin. Tuore tuollainen tuubi olisi hyllyssä ja kai silläkin tiivistä tulee jos tekee ajan kanssa. Onko kokemuksia?
Haluaako joku nähdä kytkentäkaavioita?