Kirjoittaja Aihe: 406 - ohjaustehostinongelmaa  (Luettu 915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janpabox

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
406 - ohjaustehostinongelmaa
« : 13.07.2022, 10:40:34 »
Auto: 406 vm. 2001 2.0

Kiitos etukäteen; lähtötilanteessa ohjaustehostin vuoti jostain, olimme paikantavinamme kohdaksi paineletkun ensimmäisen kumiputken takimmimmaisen stanssauksen, oli märkä. Uutta ei saa marmorilta ja kallis, purkaamolta löytyi yksi kissojen koirien kanssa - ei testattu. Ja sitten laitoimme ooden kiinni, koko pätkän ohjausvaihteelle asti.

Auto käyntiin, samalla uutta hydrauliikkaöljyä säiliöön. Auto vielä ilmassa tässä vaiheessa, pappa sisä kääntämässä rattia ääriasennosta toiseen - minä konehuoneen puolella säiliö auki ja lisäämässä öljyä...

No sitten öljy lähtee kiertämään, mutta osa siitä vaaleanpunaista vaahtoa ja ohjauksen ollessa ääriasennossa paha ääni sekä "uusi" letku työntää tuota vaaleanpunaista vaahtoa/nestettä nyt letkun ensimmäisen kumipätkän ylästanssauksen kohdasta ulos...

Neuvoja kenelläkään, kiitos.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 967
Vs: 406 - ohjaustehostinongelmaa
« Vastaus #1 : 13.07.2022, 10:56:26 »
Leikkaa pienellä laikalla stanssaus varovasti irti ja mene hydrauliikkafirmaan pyytämään uutta letkua, melko varmasti onnistuu. Kun irrotat stanssauksen katso missä asennossa letku on jos sen pää olla juuri oikeassa asennossa, tarkoitan että on olemassa sellaisiakin putkistoja joissa on useampi metalliputki ja vielä lisäksi päässä oleva kiinnitys voi olla vain tietyssä asennossa.

janpabox

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 406 - ohjaustehostinongelmaa
« Vastaus #2 : 13.07.2022, 15:22:49 »
Tämä on seuraava askel, Lahdessa tekee ainoastaan Citikka-Make... mutta myös tuo ääni ja vaahto mietityttää...?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 967
Vs: 406 - ohjaustehostinongelmaa
« Vastaus #3 : 04.12.2022, 19:41:38 »
Ohjaustehostimen öljy hupenee, lähdin etsimään vuotokohtaa. Näytti että paineputken liitos hammastankoon vuosi. Sehän on tuplaliitos, sekä paine- että paluuputki samassa. Tiivistys oli o-renkailla jotka oli vissiin silikonia. Otin koko paineputken irti vaikka se oli keinoteltava hammastangon ja apurungon välistä, irtosi kuitenkin vääntymättä. Sen jälkeen pääsi pesemään putken ja hioin porakone/teräsharjalla irtoruosteen jotta sain tervattua pinnan. Bilteman terva vaan ei jaksanut kuivua, ei hyvä. Sitten o-rengas irti ja kyselemään marmorilta korjaussarjaa, ei löytynyt enää mistään. Sitten Etralle ja löytyi nitriilinen 2mm paksuna, se mahtui paikalleen jarrurasvan liukastamana. Eli uusin molempien putkien o-renkaat ja uskon että kestävät Total DA:n kemiallisen rasituksen. Jos ei kestä, sitten palataan silikonisiin.
Niin, auto oli 2,0 HDI 66kW -02 malli