Tuli vaihdettua 2019 2.0 BHdi GT 508:iin jarrupalat eteen. Tilasin palat paikallisen tarvikeliikkeen kautta. Palat kuitenkin PSA orginaal. Palojen muotoiluun on tullut syystä tai toisesta muutos. Jarrujen vinkuminen ei tuossa ole ollut mikään ongelma, mutta jarruttaessa uudesta asti hiukan olleet äänekkäät. Ei pahat, mutta huomaa.
Tuli mieleen, että olisko asiaa tuolla voitu koittaa korjata? Varsinkin Hybridissä jarrujen ääni korostuu kun ollaan sähkötilassa. Alla kuva uusista ja vanhoista paloista. Uusissa paloissa on merkitty pyörimissuunta ja tuo kevennetty reuna tulee luonnollisesti jättävälle/taka puolelle.
Tuli samalla maalattua satulat yms raudat uudelleen. Aika heikko maali tehtaan jäljiltä. Nyt on muutama kerros sinkkispraytä ja hopea väri vielä päälle. Ruostumista varmaan on jouduttanut vannehapon ja raudanpoistoaineen käyttö. Jos nyt taas hetken pysyis.
Jarrupalojen kiinnityslipareita on kahta erilaista. Kuvasta näkee kuinka kuuluvat jos liialla innolla purkaa.
Lisäksi kuvat ennen ja jälkeen remontin. Toki sorvi olisi ollut levyn pykälän poistoon osuvampi väline, mutta kävi se virsikirjalaikallakin (näyttää kuvassa hurjemmalta kuin on). Levyn pieni kirjavuus jo hävisi koelenkillä.
Alkuperäsiin paloihin päädyin koska edelliset pelasi erittäin hyvin ja vanteet pysyi siistinä. Arvokkaathan ne on. Oliko 230 € merkkiliikkeessä, mutta tuolta kauppiaalta sain 260 € taka ja etupalat yhteensä. Jos menee taas 100 tkm. niin ei nyt ihan paha toimivista jarruista. Paketissa oli erilliset kitinä levyt joita ei alkuperäisissä ollut. Lisäksi kaikki jouset yms. tarvikkeet kuului pakettiin. Jopa uudet pultit.
Jos vastaavaa rupeaa ropaamaan niin osanumeron saa tuosta laatikosta.
Ja tosiaan koelenkin perusteella jarrut ovat mielestäni hiljaisemmat. Joko jotain tapahtui tai sitten olen hyvin uskotellut tuon teorian itselleni.