« Vastaus #241 : 20.07.2021, 00:09:36 »
En osaa tuosta mitään sanoa kun on vielä diisseli. Pari vuotta sitten annoin vaihdossa 400tkm ajetun 1.8 SW:n. Siinä olis pikkuhiljaa pitäny alkaa miettiä ekaa kytkinremppaa. Moottori oli aika öljyinen oikeasta takakulmasta. Ruoste ei siinä juuri vaivannut, mut se olikin uutena ruostesuojautettu. Lasikaton aurinkosuoja oli muutamia kertoja pompannut raiteilta. Sit ehkä vaihteiston synkka alkoi toimia vähän huonosti (tai sit kytkin oli ongelmana). Ala”pallo”laakereita vaihdeltiin aina keskimäärin sadan tonnin välein. Muuten ihan toimiva vaihtohetkellä.
Mut ihmettelisin jos tuon verran ajettuun ei tarttis vähän väliä jotain tehdä. Sit kun korjaa niin taas päässee hetken. Näin arvailisin.
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207