Kirjoittaja Aihe: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)  (Luettu 68276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #165 : 12.03.2021, 16:17:34 »
Mikä moottori mahtaa olla kyseessä? 1.6-litraisessa VTi:ssä tai THP:ssä on aina ketjukäyttöinen jakopää, eikä vuosimallissa 2010 muita tuon tilavuuden bensamoottoreita taida olla käytetty.

Litra tuhannella kilometrillä on paljon. Jos määrä vuotaisi ulkokautta, niin sitten moottorin ulkopuoli olisi märkä alas asti ja auton pohjan etuosakin. Jokin tiiviste vuotaa, mutta pääasiallinen syy öljynkulutukseen löytyy todennäköisesti tämän ketjun aiemmista kommenteista. Asia vaatii tarkempaa tutkintaa.

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 234
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #166 : 12.03.2021, 17:31:50 »
Jos määrä vuotaisi ulkokautta, niin sitten moottorin ulkopuoli olisi märkä alas asti ja auton pohjan etuosakin....pääasiallinen syy öljynkulutukseen löytyy todennäköisesti tämän ketjun aiemmista kommenteista.

Näin on! Kannattaa katsella minkä väristä savu on kylmäkäynnistyksen jälkeen ...

Jos haluaa itse tehdä jotain, helpoimmasta päästä on Hans_A:n aiemmassa kommentissa kuvailema liotushoito

Jatkoin itse kemiallisia kokeiluja kun tilat ja ennen kaikkea osaaminen eivät riitä edellä kuvattuihin mekaanisiin korjauksiin.
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Rojektori

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 308 - Öljyn lisäys kesken huoltovälin (VTi)
« Vastaus #167 : 25.07.2021, 10:19:50 »
Olisi aikomuksena vaihtaa vanha 307 tuollaiseen vanhaan 308 farkkuun. Onko tietoa, että maahantuojan tms puolesta korjattu aikoinaan näiden öljyn syönti ongelmia? Jos nyt oikein ymmärsin niin näissä on ollut useampaa eri variaatioita mäntiä+renkaita ja jossain setissä on se ongelma. Nykyinen 307 ei syö öljyä vaikka 325000 mittarissa.