Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 97556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

warkoo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
 Onko foorumin jäsenillä kokemusta otsikon mukaisesta autosta, eli kannattaako ostaa.
 Kone on ilmeisesti yhdellä nokka-akselille, eli vissiin luotettavampi, kuin vanhempi malli. ilmastointi ei vissin näissä toimi ehjänäkään ,mitä olen lukenut(todella paljon ongelmia.)
 Olisi mukava kuulla auton omistaneiden milipiteitä.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 898
Minulla oli 100 tkm matkan 2008 mallinen 308 SW ja siinä ilmastointi toimi siten, että ostaessa asetetin lämpötilapyynnön sopivaksi ja sen jälkeen siihen ei tarvinnut koskea. Ainoa tilanne ja sekään ei ilmastointiin liittyvä, jossa tuon säätöihin tarvitsi koskea oli ajaessa talvella tai syksyn kylmillä keleillä parkkihalliin, helpotti näkemistä, kun napsautti takalasin ja peilien lämmityksen päälle ja huurteenpoiston päälle ennen halliin sisäänajoa.

En tiedä miten tuo nyt enää olisi hirveästi paremmin toimiva ja vaivattomampi voinut olla.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Meillä oli 2011 mallinen 308ehdi1.6 muutaman vuoden. Ostettaessa n. 53tkm, myydessä taisi olla reilu 120tkm. Ei jäänyt huono kokemus 308:sta. Erittäin mukava auto. Oikeilla renkailla hiljainenkin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15.

Henkka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Minulla on ollut kaksi kpl kyseistä mallia, 308SW Vti 120 2010 ja 308SW eHdi115 2013. Molemmissa oli n. 100000km mittarissa kun vaihdoin pois. Kummatkin toimivat hyvin ja ainut ilmastointiin liittyvä vika oli jälkimmäisessä kun siitä  hajosi kompuran magneettikytkin jolloin joutui vaihtamaan koko kompuran. Hyviä autoja kummatkin. Varsinkin tuon dieselin kone oli mainio.
Nykyinen: 308SW Active Puretech 130 -18.
Edelliset aikajärjestyksessä: 204 -69, 304 -72, 104 -76, 304 -77, 305 -80, 205XR -86, 309XR -89, 309GLX -92, 306 -96, 306Wagon -99, 307XS Wagon -02, 307SW 2.0 -05, 307SW Premium Plus hdi110 -07, 308SW Premium Plus vti120 -10, 308SW e-hdi 115 -13

ttlauril

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Moi,

Tarjolla olisi Peugeot 308 SW Sport THP 156 Automaatti (vm.2010 ja ajettu 105 tkm) joka kiinnostaisi, mutta koska Peugeot ei ole minulle lainkaan tuttu merkki, on vaikea arvioida mahdollisia ongelmakohtia. Millainen on kyseisen mallin automaatin luotettavuus ja onko joitain erityisiä asioita, joita auton huoltokirjasta tulisi löytyä/kysyä myyjältä. Kiitos paljon avusta!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 231
Lähinnä tuo moottori on tuossa susi. Hakua käyttämällä löytää lisää infoa.
Peugeot 3008 hybrid

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Eipä noihin thp ja puretekkin kannata lähteä, jos nyt ei halua niitä tietentahtoen rassata.

ttlauril

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Moi,

Kiitos vastauksista. Taidanpa siis jättää tämän siis tällä kertaa väliin. En ollut aivan varma olivatko kaikki nuo netistä löytyvät "kauhutarinat" kyseisestä moottorista tosia, mutta taitavat sittenkin suurelta osin pitää paikkansa.


urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Kyllä ne varmasti on siellä kärkipäässä heikkouden osalta. Paljonko oli pyynti pösöllä?

ttlauril

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Moi,

Pyyntö oli 7990 €.

t. Tomi