Mulla oli kans ilmaletkut ja -putket öljyä "täynnä". Ei turbon tarvi loppu olla, että se vähän öljyä päästää laakereiden välistä.
Öljyä vuotaa (niin turbiini- kuin kompressoripuolellekin) koska tiivsteet kuluvat. Askelin hydrodynaaminen laakerointi sekä kompressorin painelaakerointi on aina välyksellinen.
Tiivisteenä turbiinipuolella teräksinen männänrengas akselin urassa. Kompressoripuolella käytetään kahdentyyppistä tiivistystä joko päittäislaakeria vasten tulevaa spaceria ja eräänlaista sokkelo hiilitiiviste yhdistelmää (vanhempi 'carbon seal' mm. ns. 'imevissä' bensaturboissa käytetty) tai samantyyppistä männänrengastiivistystä (uudempi 'dynamic seal' konstruktio joka nykyään käytössä) kuin turbiinipuolellakin.
Ahtimen laakeroinnin ja tiivistyksen rakenne-/osakuva:
Hiilitiivisteellinen (kompressorin tiivistys)
http://64.225.76.178/catalog/parts_list.htmlDynaaminen kompressorin tiivistys
http://www.melett.com/pdfs/Garrett/Garrett%20T2-T25.pdfTiivisteitä ei voi vaihtaa purkamatta ahdinta -> tasapainotus menetetään -> akseliyhdistelmä kasattaessa tasapainotettava.